• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97092613197
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دعوت استاندار از نخبگان برای تعریف خط مشی توسعه آذربایجان‌شرقی

دعوت استاندار از نخبگان برای تعریف خط مشی توسعه آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تشکیل شورای راهبری توسعه استان تأکید کرد و گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا پورمحمدی» در نشست کاری مشترک با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: ما باید به بحث سیاستگذاری توجه داشته باشیم و هشدارهایی مثل پیری جمعیت و نرخ پایین بیکاری را که حاکی از مهاجرت نیروی انسانی فعال است، جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید آینده مطلوب استان را ترسیم کنیم و معمار آینده باشیم و به سناریوهای توسعه استان بیندیشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هر برنامه‏‌ای بهتر از بی‏‌برنامگی است، بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‏‌ها تأکید کرد.

پورمحمدی تصریح کرد: لازم است رویه‌ها و فرآیندها را اصلاح کنیم تا شفافیت امور بالا رود و به قدرت جهت‌دهی و مدیریت افکار مسلط باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کل سیستم و جامعه ما گرفتار روزمرگی بوده و عملکرد سیستم و دستگاه‌ها با برنامه‌های مصوب فاصله زیادی دارد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به‌عنوان مغز متفکر توسعه استان عمل و مسیر توسعه استان را هموارتر کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تشکیل شورای راهبری توسعه استان تأکید کرد و گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره اجمالی به عملکرد این سازمان در چند سال گذشته گفت: طی تلاش‌هایی که صورت دادیم با دستگاه‌های مختلف از لحاظ بودجه‌ای به اعتمادسازی رسیده‌ایم تا فضای چانه‌زنی از میان برود.

«داود بهبودی»، در عین حال بر ضرورت تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‌ها این است که مسأله‌محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‌هایی با بن‌بست مواجه نشویم.

معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان نیز در این جلسه به تشریح عملکرد و بیان نکته نظرات و دیدگاه‏‌های خود در ارتباط با مباحث توسعه‌ای استان پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha