• چهارشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 97092814457
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری:

اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات از اقتصاد نفتی کشور است

اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات از اقتصاد نفتی کشور است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری اقتصاد دانش‌بنیان را راه نجات از اقتصاد نفتی دانست و گفت: اقتصادی که به اندیشه و فکر متکی باشد نابودشدنی و تحریم شدنی نیست، چون ممکن است منابع زیرزمینی را تحریم و محدود اما نمی‌توان قدرت افکار و اندیشه‌ها را تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، «اقبال عباسی» 28 آذرماه در آئین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان، با بیان اینکه همه احزاب و گروه‌ها برای رسیدن به قدرت تشکیل شده‌اند که با استفاده از قدرت اهداف حزبی خود را دنبال کنند، افزود: شیوه‌های قدرتمند بودن در طول تاریخ مختلف بوده و در برهه‌ای از زمان جمعیت، در برهه‌ای دیگر پول و زر قدرت آفرین بودند اما اکنون علم و دانایی فاکتور اصلی قدرت محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به استعفای دسته‌جمعی برخی نمایندگان مجلس، هدف آنان از این کار را رفتن دوباره به مجلس دانست و گفت: آن‌ها به ظاهر از حق و حقوق مردم دفاع می‌کنند، چون این چه خدمتی است که مردم دو استان را به جان هم می‌اندازد و باعث تنش‌های اجتماعی می‌شود؟

عباسی با تأکید بر این‌که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون در کشور است، تصریح کرد: برخی  نمایندگان پیش از تصویب لایحه بودجه استعفا می‌دهند که چرا دولت به خواسته‌های آنان بها نداده است و در واقع می‌خواهند پول زور از دولت بگیرند.

وی با بیان این‌که اگر اندیشمندان و پژوهشگران امکانات لازم را داشته باشند می‌توانند رئیس و نماینده و وزیر برای کشور بسازند، در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون استکبار جهانی با تحقیق و پژوهش بلاهای گوناگون بر سر کشورها می‌آورد تا قدرتشان را به رخ دنیا بکشند.

عباسی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان نجات‌بخش اقتصاد است، چون از مسیر دانش می‌گذرد و با پژوهش و دانش می‌توان یک اقتصاد ریشه‌دار ایجاد کرد و آن را پرورش داد تا هیچ استبدادی نتواند آن را تحریم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha