• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97111005552
  • منبع : نمایندگی کرمان

کاهش ۴۱ درصدی قتل‌های غیرمسلحانه شهرستان کرمان

کاهش ۴۱ درصدی قتل‌های غیرمسلحانه شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی کرمان از کاهش قتل در این شهرستان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بیشتر قتل‌ها در شهرستان کرمان غیرمسلحانه است که آمار این گونه قتل‌ها امسال با روند کاهشی ۴۱ درصد مواجه بوده‌ است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "محمدرضا فداء" صبح امروز ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری مهاجران افغانی را یکی از دغده‌های مهم شهروندان کرمانی دانست و بیان کرد: بخشی از جرایم و همچنین تکدی‌گری‌ها شهرستان کرمان مربوط به اتباع بیگانه است.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت سوخت، افراد سود جو اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی با این پدیده شوم برخورد نکرده است، گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۹۲ درصد افزایش کشفیات سوخت قاچاق در شهرستان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تأثیر آن بر جرایم تصریح کرد: بیشتر سرقت‌های شهرستان کرمان سرقت‌های عادی است. برخی اوقات باید زیرساخت‌هایی وجود داشته باشد، نیست؛ لذا هزینه آن را باید نیروی انتظامی پرداخت کند به‌طور مثال عدم وجود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر باعث افزایش سرقت قطعات خودروها شده است.

وی از افزایش ۳۲ درصدی دستگیری مجرمین در انواع سرقت‌ها خبر داد و عنوان کرد: ۱۹ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی، منزل و موتورسیکلت در رتبه‌های بعدی سرقت‌های شهرستان کرمان قرار دارند.

فداء طرح‌های اجرای امنیت اجتماعی شهرستان کرمان را در سال جاری تاکنون ۱۱۴ مورد اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته تا بهمن‌ماه ۹۶ طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی ۸۵ مورد بوده است و این طرح‌ها در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخی از آنها به صورت ضربتی برای غافلگیری مجرمین اجرا شده‌اند این طرح‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال پنج طرح برای جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر به صورت ضربتی برای غافلگیری خرده فروشان در سطح شهرستان کرمان اجرا شد که در آنها ۱۱۳ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند، در این طرح‌ها ۳۹۵ فقره بازرسی انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان جمع‌آوری کودکان کار جز وظایف نیروی انتظامی ندانست و بیان کرد: نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی کودکان کار و تکدی‌گران همکاری می‌کند و همچنین گرم خانه‌های شهر کرمان روزانه پذیرای ۱۰۰ نفر از بی‌خانمان‌ها هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این مطلب که در مقابل جرم مشهود پلیس بلافاصله واکنش نشان می‌دهد، اما جرایم غیرمشهود باید دستور قضائی دریافت کنیم تا بتوانیم برخورد کنیم، اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم که اگر جرمی رخ داده است، حقیقت را به پلیس اعلام کنند زیرا برخی اوقات همکاران ما در صحنه جرم حاضر می‌شوند و درمی‌یابند که واقعیت گفته نشده است.

وی بر لزوم رعایت نکات ایمنی تاکید تصریح کرد: یک تیم سرقت در شهر کرمان تشکیل شده بود که سرقت‌های خود را از طریق بالکن انجام می‌دادند، اعضای این تیم اخیراً توسط کلانتری ۱۳ شهر کرمان دستگیر شدند، اگر صاحب‌خانه‌ها نرده‌ای در اطراف بالکن نصب می‌کردند حتماً از این سرقت‌ها جلوگیری می‌شد.

فداء به‌کارگیری اتباع غیرمجاز و سربازان فراری و مشمولان خدمت سربازی را جرم دانست و خطاب به کارفرمایان گفت: تبعه بیگانه غیرمجاز اگر مشغول به‌کار می‌کنید باعث از دست دادن یک فرصت شغلی برای همشهری خود شده‌اید ضمن آنکه می‌تواند جرایم دیگری در بر داشته باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha