• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97111508290
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

ریشه‌کنی بیسوادی در استان کرمان تا پایان ۹۸

ریشه‌کنی بیسوادی در استان کرمان تا پایان ۹۸

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دستور کار سوادآموزی هستند و امسال تفاهمنامه ای با تمام شهرستان‌ها امضاء می‌کنیم که در بسیاری از مناطق بی سوادی در سال جاری و سال آینده ریشه کن شود.

به گزارش ایسنا، "احمد اسکندری نسب" امروز ۱۵ بهمن ماه در نشست خبری با گرامیداشت دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمان گسترده‌ترین اداره آموزش و پرورش کشور است.

وی افزود: قریب به ۴۵ هزار همکار فرهنگی در ۳۰ هزار کلاس درس استان کرمان کار تعلیم و تربیت ۶۳۰ هزار دانش‌آموز را به عهده دارند و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین و مسائل را دنبال می‌کنند.

اسکندری نسب تصریح کرد: در دورترین روستاهای استان، مناطق عشایری و صعب‌العبور برای دانش آموزان کلاس درس تشکیل داده و معلم داریم و قریب ۷۲۲ مدرسه کمتر از حد نصاب داریم که اجازه نداده‌ایم به دلیل تعداد کم دانش آموزان، تعطیل باشند.

وی بیان کرد: راه توسعه و پیشرفت هر کشوری از آموزش و پرورش می‌گذرد و باید کمک و توجه بیشتری به پایه‌ها و بنیان‌های علمی و توسعه نیروی انسانی در این حوزه صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در نظام اسلامی بارها و بارها امام راحل و مقام معظم رهبری به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، مدرسه و دانش آموزان تاکید کرده اند و امروز برای دنبال کردن اهداف نظام و انقلاب باید به عرصه تعلیم و تربیت توجه بیشتری شود زیرا کلید سعادت و ارتقا هر کشوری به دست دانش آموزان و آینده سازان است.

وی افزود: باید تلاش کرده و کشور را به جایی برسانیم که در سال ۱۴۰۴ رتبه یک منطقه باشد و توفیقات بسیار خوبی در همه زمینه‌ها در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

اسکندری نسب در ادامه بیان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش و سند جامعی است که ۶ ساحت اعتقادی و عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، هنری، علمی و فناوری، اقتصادی و … در آن دیده شده و همه برنامه‌های آموزش و پرورش را به شکل جامع در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این سند بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی تدوین شده و وارداتی نیست و همه باید برای اجرایی شدن آن کمک کنیم و هیچ برنامه‌ای به جز اجرایی کردن این سند در آموزش و پرورش نداریم و کار بر این اساس انجام می‌شود و در استان کرمان کارگروه فعالی برای اجرایی کردن سند تشکیل و جلسات مختلفی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره تغییر کاربری فضاهای آموزش و پرورش بیان کرد: اجازه تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزش و پرورش در قانون داده شده تا از این محل بخشی از مشکلات حل شود و در استان کرمان این کار به خوبی انجام شده و رتبه نخست را در کشور به لحاظ تغییر کاربری داریم.

وی گفت: در شهر کرمان بیش از ۸۰ درصد فضاهای ما وقفی هستند و اختیار کامل با ما نیست و تاکنون در این زمینه نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: اعتبارات دولتی تحت هیچ شرایطی جوابگوی نیازهای آموزش و پرورش در هیچ زمانی نبوده، زیرا حجم فعالیت‌ها خیلی گسترده است و ۵ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی داریم که علاوه بر مسائل مختلف، این فضاها نیاز به اعتبارات نگهداری دارند.

وی بیان کرد: قریب به ۱۸ درصد از فضاهای آموزشی استان کرمان تخریبی هستند و درصد زیادی نیاز به استانداردسازی و مقاوم سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره وضعیت بی‌سوادی در استان اظهار کرد: گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دستور کار سوادآموزی هستند و امسال تفاهمنامه‌ای با تمام شهرستان‌ها امضا می‌کنیم که در بسیاری از مناطق بی سوادی در سال جاری و سال آینده ریشه کن شود.

وی افزود: کار سوادآموزی به بخش غیردولتی واگذار شده و مقدار جزئی در استان از جامعه هدف باقی مانده و سال ۹۸ شهرستان به شهرستان ریشه کنی اجرا خواهد شد.

اسکندری نسب در ادامه گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در دولت تدبیر و امید توسط خیران مدرسه ساز در استان کرمان ساخته شده است.

وی افزود: ۷۳ مدرسه نا ایمن در شهر کرمان داریم و این مدارس در دستور کار برای ایمن سازی و بازسازی قرار دارند و نیاز به همکاری خیران داریم اما نگاه خیران بیشتر به سمت مناطق محروم است.

اسکندری نسب تصریح کرد: کرمان شهر مهاجرپذیری است و در سال جاری که ۳۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه شد، ۱۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی شهر کرمان اضافه شد و تراکم و کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان دغدغه ماست و باید خیران به کمک ما بیایند.

وی درباره سخنان نماینده مجلس در زمینه فعالیت بنیاد قدس بیان کرد: بنیاد قدس ۲۴ مدرسه در سطح استان ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده که اموال دیگری نیز متعلق به این بنیاد است و نهاد مستقل با فعالیت مشخص است و حیف و میلی صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره وضعیت تغذیه و مسائل پشتیبانی در مدارس شبانه روزی گفت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون قریب به ۲۳ میلیارد تومان در مناطق محروم هزینه شده که ۱۱ میلیارد تومان از این پرداختی‌ها به مدارس شبانه روزی استان بوده است.

وی درباره تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان، افزود: کل مدارس استان بازدید و نکات ایمنی را متذکر شده‌ایم و برای هر مدرسه شناسنامه فنی داریم.

اسکندری نسب اظهار کرد: اعتبارات آموزش و پرورش جوابگوی تأمین این موارد نیست و در شهرستان‌هایی که گازکشی، شده سیستم گرمایشی ایمن است و در برخی مناطق احداث موتورخانه و شوفاژ خارج از فضای آموزشی در دستور کار است و در بسیاری مناطق (که آب و برق ندارند) ناگزیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها بخاری‌های تابشی نصب شده، افزود: متأسفانه برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی مناسب تاکنون در استان کرمان اعتباری به این حوزه اختصاص داده نشده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha