• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98022914945
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کلنگ‌زنی عملیات احداث ۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده سیل در بردسکن

کلنگ‌زنی عملیات احداث ۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده سیل در بردسکن

ایسنا/خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی عملیات احداث، نوسازی، بازسازی و تعمیر ۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در روستای سیف‌آباد بردسکن آغاز شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در این مراسم که در روستای سیل‌زده سیف‌آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن برگزار شد، استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه زودتر واحدهای خسارت‌دیده از سیل در بردسکن بازسازی و تعمیر خواهند شد.

علیرضا رزم‌حسینی بیان کرد: طی سه دهه اخیر خشکسالی‌های سی ساله تقریباً همه استان‌های کشور را درگیر این پدیده کرده بود به گونه‌ای که با بحران آب شرب مواجه بودیم و میلیاردها تومان برای رفع این مشکل باید هزینه می‌کردیم.

وی عنوان کرد: به دلیل خشکسالی‌ها مشهد حداقل ۳۰ درصد کمبود آب داشت و به برخی روستاها با تانکر آب رسانی می‌شد که خوشبختانه امسال خراسان رضوی از نعمت بارندگی برخوردار شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین‌ماه اکنون همه سدهای استان پر است به طوری که سد دوستی در گذشته زیر ۲۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی داشت و الان این میزان به ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی یادآور شد؛ بارش‌های اخیر و افزایش ذخیره آب منجر به این شده که تا سه سال آینده شهر مشهد از بحران آب نجات یابد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: البته بارندگی‌ها تخریب‌هایی هم در پی داشته که دلیل آن هم دست اندازی ما به رودخانه و زمین‌ها بوده که منجر به بروز سیلاب شده و تخریب‌هایی را درپی داشته است.

وی گفت: به عنوان مثال در شهرستان پل دختر در بستر رودخانه واحدهای مسکونی ساخته شده و همین منجر به بروز تلفاتی در سیل گردید البته خوشبختانه در خراسان رضوی تلفات جانی نداشته‌ایم و تلاش داریم خسارات مالی به زودی جبران شود.

استاندار خراسان رضوی در همین خصوص بیان کرد: به جز شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس و مختصر شاندیز و طرقبه، بارندگی‌ها آسیب جدی در پی نداشت ولی مزارع و باغات بسیاری از شهرستان‌ها آسیب دیدند هرچند وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در پی این بارش‌ها بهبود یافت.

وی همچنین گفت: در روستای سیف‌آباد بردسکن عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل آغاز شده و امیدواریم طی سه ماه آینده منازل مسکونی روستایی با کمک مردم بازسازی شود.

در این مراسم سرپرست فرمانداری بردسکن نیز گفت: این شهرستان در روزهای ۲۶ اسفند، ۶ فروردین و ۲۵ و ۲۶ فروردین وقوع سیلاب را تجربه کرد به طوری که این سیل در سال‌های گذشته به نوعی در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

ابراهیم قاسم‌پور عنوان کرد: وقوع سیلاب باعث شد برخی مناطق روستایی و شهری دچار آب گرفتگی شوند البته با پیشگیری و پیش‌بینی‌های لازم تلفات جانی در شهرستان نداشتیم.

وی افزود: امسال در شهرستان بردسکن شاهد بارش ۱۱۰ میلیمتری باران طی مدت ۴۸ ساعت بودیم که خسارات به بخش‌های کشاورزی، مسکن و راه‌های روستایی وارد کرد که بلافاصله گزارش خسارات به مقامات استانی داده شد.

سرپرست فرمانداری بردسکن عنوان کرد: حضور امروز استاندار و هیأت همراه در روستای سیف‌آباد که از سیل اخیر خسارت‌دیده، نشان دهنده اهمیت این موضوع و دغدغه مسئولان استانی برای کمک به مردم خسارت‌دیده از سیل است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در کنار اجرای عملیات کلنگ‌زنی و احداث بناهای خسارت‌دیده از سیل، خسارت‌های وارده در بخش‌های دیگر نیز جبران و مشکلات حل شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha