• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98030301041
  • منبع : نمایندگی زنجان

بهینه‌سازی انرژی؛ صنعتی پرسود و کم‌هزینه

بهینه‌سازی انرژی؛ صنعتی پرسود و کم‌هزینه

ایسنا/زنجان ‌مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بهینه‌سازی انرژی یک صنعت پرسود و کم‌هزینه برای اقتصاد ملی است.

‌علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حجم شبکه توزیع برق استان زنجان بیش از ۱۴ هزار و ۱۱۸ کیلومتر است که این حجم شبکه به بیش از ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ مشترک انرژی‌رسانی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: استان زنجان از شرایط خاصی در صنعت توزیع برق برخوردار است؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد مصرف انرژی استان در بخش مولد صنعت و کشاورزی توزیع می‌شود و برق در رونق تولید استان نقش بسزایی دارد.

وی تعداد کنتورهای هوشمند طرح فهام نصب شده در استان را ۳۵۸۰ دستگاه برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۴۸۰ دستگاه کنتور هوشمند در بخش کشاورزی نصب شده است و پس از تعرفه کشاورزی بخش صنعت با ۱۱۴۹ دستگاه کنتور هوشمند بیشترین تعداد کنتور هوشمند نصب شده در استان را دارا است.

علیزاده با بیان اینکه ۴۹۴ دستگاه کنتور هوشمند نیز در بخش عمومی، ۴۱ کنتور هوشمند تعرفه تجاری و نیز ۴۱۶ دستگاه کنتور در سایر بخش‌های شبکه توزیع برق استان زنجان نصب شده است، تصریح کرد: مصرف ۵۲ درصدی برق استان توسط بخش صنعت بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی دانست و در حال حاضر خاموشی مشترکان در استان زنجان به زیر یک دقیقه در روز می‌رسد که این عدد نشان‌دهنده خاموشی زیر ۳۶۰ دقیقه در سال برای مشترکان داشته که روند نزولی آن ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به برخورد شرکت برق با انشعابات غیرمجاز، یادآور شد: در سال گذشته شهرستان طارم و خدابنده بیشترین انشعابات غیرمجاز را داشته و ۵ درصد از کل تلفات برق در شبکه با افزایش نظارت و برخورد با انشعابات غیرمجاز در این شهرستان خدابنده کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در کشور امروز یکی از مهم‌ترین ضروریات است و استفاده از منابع انرژی در کشور رویه نامناسبی داشته که ادامه این روند هزینه‌های هنگفتی را در راه توسعه کشور ایجاد کرده و ضرورت تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در دو بخش عرضه و تقاضای انرژی را دوچندان می‌کند؛ چرا که بهینه‌سازی انرژی یک صنعت پرسود و کم‌هزینه برای اقتصاد ملی است و ترویج آن اشتغال‌زایی گسترده‌ای را به دنبال دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha