• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98032008495
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه به نقش روستا در توسعه

لزوم توجه به نقش روستا در توسعه

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: روستاها نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

به گزارش ایسنا، سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روستاها نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند و با توجه به اینکه، نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری بوده، در این راستا فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای به منظور توانمندسازی روستائیان و تقویت زیرساخت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: بنیاد مسکن استان زنجان از طریق ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب به خوبی توانسته در اقدامات خود در زمینه عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت است از وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم و تثبیت جمعیت روستایی را مورد توجه قرار دهد.

وی، بنیاد مسکن را نهادی پیشگام در ارائه خدمات به روستائیان دانست و افزود: طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه و موجب شده پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: همچنین روستاها نقش مهمی در صیانت از ارزش‌های محیطی و فرهنگ اقوام و دانش بومی دارند که در این میان قابلیت‌های محیط طبیعی و به ویژه چگونگی پرداخت منظر روستایی با تکیه بر برخی عناصر طبیعی بسیار با اهمیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر و تحول‌آفرین باشد که برای تحقق این امر ایجاد زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین همه اهالی روستا امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha