• دوشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98040301875
  • خبرنگار : 30054

ماهنامه تجارت طلایی میزبان کارگاه آموزشی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی

ماهنامه تجارت طلایی میزبان کارگاه آموزشی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی

مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) در روز پنجشنبه سی‌ام خردادماه امسال میزبان بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان صنعت خرده‌فروشی همچون صاحبان برندها، مدیران مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری بزرگ و فاخر در کشور بود که برای شرکت در چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی که به همت ماهنامه تجارت طلایی برگزار شده بود گرد هم آمده بودند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ماهنامه تجارت طلایی در این مراسم برخی مسئولان کشوری همچون سهراب سلیمی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت حضور یافته بودند. شاهرخ کشاورز، مؤسس و صاحب‌امتیاز ماهنامه تجارت طلایی و نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران، ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از رسیدن فرصتی برای برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی که امکان میزبانی از فعالان صنعت خرده‌فروشی از صاحبان برندها گرفته تا مدیران عامل مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را برای افزایش دانش در این حوزه از مدیریت مجموعه فاخر، بین‌المللی و ارزشمند ایران فراهم کرده است، تشکر و قدردانی کرد.

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران گفت: «اشاره ما به یک استاندارد بین‌المللی و درواقع یک سازه تمدنی و عظمت پایدار همچون ایران‌مال است که تعدادی از فازهای آن نیز در انتظار افتتاح است.»

وی در ادامه به دعوت از ۲۰ برند بزرگ فعال در صنعت خرده‌فروشی برای انتقال تجربیات در چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی اشاره و از زحمات همیشگی دکتر رامین سمیعی‌زاده مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال تشکر و قدردانی کرد.

به گفته کشاورز، طی این همایش برای نخستین‌بار از خدمات ارزشمند بانوان فعال در صنعت خرده‌فروشی در حضور بزرگان این صنعت تقدیر خواهد شد که تا به امروز به نقش اثربخش و پررنگ آنها توجهی نشده بود.

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران پیرامون برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری و صنعت خرده‌فروشی که قرار است طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با مساعدت شرکت سهامی نماشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت برگزار شود سخن گفت و ادامه داد: «امیدواریم آموزه‌های نمایشگاه مپیک را در این فضا ارائه دهیم و فضایی را برای نمایش توانمندی‌های صنعت خرده‌فروشی کشور ایجاد کنیم.»

رامین سمیع‌زاده، مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در سالن، مرکز نمایشگاهی ایران‌مال را فراتر از یک سایت نمایشگاهی دانست و گفت: «این مرکز در کنار داشتن امکان برگزاری رویدادهای چندگانه و همزمان مثل نمایشگاه‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی، سمینار و… با در اختیار داشتن امکانات گوناگون و نگرش‌های جدید در این منطقه در حال فعالیت است.»

فریتز زِهِر، مدیرعامل اسبق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینتراسپار و کارشناس بین‌المللی خرده‌فروشی نیز با اشاره به اینکه مدیریت خوب یک مرکز تجاری عامل موفقیت است، از وظایف مدیران این مجموعه سخن گفت و اظهار داشت: «موارد گوناگون و بسیاری از انتخاب مستاجرین گرفته تا مدیریت مرکز تجاری در حیطه وظایف یک مدیر تجاری جای می‌گیرد که به سیستم مارکتینگ یک مجموعه بازمی‌گردد.»

فریتز زِهِر به بحث بازسازی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: «ضرورت دارد تا در کنار بحث ساختمانی استراتژی‌هایی اتخاذ شود تا فروشگاه‌هایی که چندان موفق نیستند به یک سطح بازدهی ایده‌آل برسند و ما با یک دید کامل‌تر و دقیق‌تر می‌توانیم به یک راندمان بالا در حوزه مدیریت و بازاریابی دست یابیم.»

طبق اظهارات وی از سه عامل به‌عنوان شاخص بارز موفقیت یاد می‌شود که شامل ساختار، مارکتینگ و جذابیت و ایجاد آن برای مشتریان است و بحث ساختاری برای داشتن یک سیستم بازاریابی کارآمد بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی سطحی که برای فروشگاه‌های عمده در نظر گرفته می‌شود نباید از ۵۰ درصد کمتر باشد و این دید مربوط به استانداردهای اروپایی می‌شود که در آنها تا صدهزار مترمربع سطح مرکز فروشگاهی است و این فروشگاه‌های عمده در مراکز تجاری بزرگ نقش حائز اهمیتی را برای جذب مشتریان ایفا می‌کنند.

مدیرعامل اسبق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینتراسپار و کارشناس بین‌المللی خرده‌فروشی به موضوع تفریحات در مراکز تجاری اشاره کرد و ادامه داد: «بحث مکان‌یابی و جای‌گیری برای راه‌اندازی فضاهایی همچون فضاهای F&B موضوع بسیار مهمی است.»

پس از اتمام سخنان مدیرعامل اسبق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینتراسپار و کارشناس بین‌المللی خرده‌فروشی نخستین پنل گفت‌وگوی چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی با حضور رسول محمدی، مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، هاشم مهرزاد، مدیر فروش و توسعه مجموعه درسا، پگاه گشایشی مدیرعامل برند سفیر، هانس دیوید روکس، مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار، بابک مصری مدیرعامل شرکت چرم مشهد برگزار شد.

همچنین علی میرعالی، مدیرعامل مجتمع تجاری کورش، مجتبی کاظمی، مدیرعامل مجتمع مهراد کرج، پانته‌آ دیرمکانی مدیر فروشگاه هایپراستار باکری و مدیر لیزینگ کشوری گروه ماف‌پارس، نیکو کشتکار، مدیر گسترش بخش تجاری پروژه میکامال، میثم حکیم‌زاده مدیرعامل شرکت نقش شارستان (برج آراد مشهد) و علی اسلامی مدیرعامل مجموعه تجاری گردشگری بام لند میهمانان حاضر در دومین پنل چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی بودند.

اما سومین و آخرین پنل نیز با حضور آیلا شایگان، مدیر توسعه شعب برند Health & Beauty هایپراستار، صدرا شریعتمداری طراح و ایده‌پرداز برند پنو سیدجلال حسینی‌خواه مدیرعامل برند مارال‌چرم، رامین جوانرود، مدیرعامل برند بادی‌اسپینر، علیرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت دایامد، امیرحسین انوری مدیر توسعه شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای اسپار و پیمان باودر مدیرعامل برند سارار در ایران اجرا شد.

محمدرضا عمرانی، مدیرعامل شرکت توسعه کالای دماوند هم آخرین سخنران چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی بود که پیرامون تحولات صنعت آی‌تی و انقلابی که طی سه تا پنج سال آینده در این صنعت به‌وجود خواهد آمد، صحبت کرد و این انقلاب را به تغییر مکانیکال به ساعت‌های اتمیک تشبیه کرد.

در خاتمه چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی از ۲۰ بانوی کارآفرین مدیر و مؤثر در صنعت مراکز خرید و خرده‌فروشی کشور با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد. ضمناً سه لوح تقدیر نیز به حامیان برگزاری این رویداد ارزشمند اهدا شد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha