• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98041206394
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا:

اقتصاد مقاومتی باید وارد جریان جامعه پذیری اعضای جامعه شود

اقتصاد مقاومتی باید وارد جریان جامعه پذیری اعضای جامعه شود

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی باید وارد جریان جامعه پذیری اعضای جامعه شود، گفت: مردم باید آن را از کودکی در نهاد خانواده دریافت کرده و آموزش و پرورش در انتقال و تمرین این مفهوم دست به کار شده و این بحث را وارد کتب درسی نیز بکند.

‌موسی نیرومند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گام اول در بازگشت به اقتصاد مقاومتی باید تعریف خود را درست کنیم؛ اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و بازخورد فشار اقتصادی نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی یک استراتژی فرهنگی در سبک زیست اقتصاد زندگی بوده و باید در تمام ابعاد زیست اقتصاد و در مراحل رشد و میدان‌های زیستی انسان اجتماعی پیگیری شود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد بالنده، خلاق، مستقل، کارآفرین و پویاست که با استراتژی نگاه به ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به رونق و پویایی تولید ملی مبتنی بر تحرک و مشارکت عمومی منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که برای نزدیکی به این استراتژی کارآمد اقتصادی نیازمند تعریف دقیق هستیم، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ و سبک باید در بین مردم تعریف و ارائه شود؛ همچنین نیازمند شکل گیری نهاد اقتصاد مقاومتی هستیم تا راهبردهای این مدل به صورت نهادی و قانونی پیگیری شود.

این جامعه شناس افزود: زمانی که مقام معظم رهبری یک پیام فرهنگی مطرح می‌کنند باید نهادهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی فعال شوند و پیام را تحلیل کرده و تبدیل به یک بسته فرهنگی کنند و به نهادهای اجتماعی انتقال دهند؛ چراکه تمام پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی از مبادی نهاد خانواده می‌تواند به سرعت انتقال پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله ما با اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام رهبری به میزان نواقص آموزشی، نواقص تبلیغی و انتقال مفهومی آن است؛ قطعاً دلیل این‌که برخی اوقات استراتژی در آحاد اجتماعی به صورت کامل نهادینه نمی‌شود این است که نهادهای آموزشی و تربیتی نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند؛ آموزش و پرورش باید وارد عمل شده تا انتقال پدیده‌های فرهنگی از طریق نهاد آموزش و پرورش انجام گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha