• دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041708545
  • خبرنگار : 30054

سمینار میز خدمت الکترونیک آی کن در سمنان برگزار شد

سمینار میز خدمت الکترونیک آی کن در سمنان برگزار شد

سمینار میز خدمت الکترونیک که به همت نماینده آی کن در استان سمنان در ۱۱ تیرماه با حضور پررنگ مدیران ارشد سازمان‌های دولتی این استان در سالن مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام واحد آکادمی آی کن، خانم موسایی مسئول آکادمی آی کن، با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک، ارائه خدمات به هنگام و مناسب به مشتریان و کارکنان سازمان‌ها در هر زمان و از طریق سامانه‌های الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه‌های ارتباطی هوشمند است، سمینار را آغاز کرد و گفت که راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی علاوه بر سهولت خدمت‌رسانی برای سازمان خدمت‌رسان و سهولت دریافت خدمات برای ارباب رجوع، مزایای بسیاری برای مدیریت کلان‌تر کشور و نیز حفظ محیط زیست خواهد داشت.

وی مزایای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در سازمان‌ها را به شرح زیر بیان کرد:

· کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا به علت کاهش نیاز به تردد شهروندان برای دریافت خدمات

· ارتقای رضایت مشتریان و بهبود میزان اعتماد به علت دریافت خدمات مناسب و به هنگام و تکریم ارباب رجوع

· کاهش چرخه عمر رسیدگی و افزایش سرعت ارائه خدمات ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته

· به کمک فناوری اطلاعات می‌توان بدنه سازمان را کاهش داد و با مدیریت و کنترل اثربخش سازمان از طریق خدمت‌رسانی الکترونیکی امکان گزارش‌گیری و رصد و شناسایی گلوگاه‌های ارائه خدمات در سازمان فراهم خواهد بود و با بهبود این چرخه، کارکنان کمتری درگیر ارائه خدمات خواهند بود و امکان استفاده بهتر از توانایی و پتانسیل آنها در بخش‌های دیگر وجود خواهد داشت.

· با کم کردن ارتباط مستقیم بین ارباب رجوع و کارکنان سازمان، می‌توان مدیریت پیشگیرانه برای مسائلی نظیر ارتباطات آلوده و اعمال نفوذ افراد در درخواست‌ها داشت.

موسایی افزود: هر سازمان بایستی میز خدمت الکترونیکی متناسب نیاز خود را برای سازمان خود راه‌اندازی کند، و سازمان‌ها بایستی سامانه میز خدمت الکترونیکی را برگزینند که امکان گسترش و تغییر متناسب با نیاز و روال ارائه خدمات در سازمان خودشان را داشته باشد و سامانه میز خدمت الکترونیکی آی کن با بستر و ابزارهای بسیار کارا این امکان را به سازمان‌ها خواهد داد که به راحتی سامانه میز خدمت متناسب با نیاز سازمان خود را فراهم آوردند.

مسئول آکادمی آی کن افزود: برای ارائه خدمات بهتر و کاراتر نیاز است تا سامانه میزخدمت الکترونیک امکان ارتباط با دیگر سامانه‌های سازمان خدمت‌رسان را داشته باشد تا بتوان چرخه ارائه خدمات تکمیلی را الکترونیکی کرد.

وی با معرفی سامانه یکپارچه ساز آی کن(Integration Framework ) به عنوان تنها سامانه یکپارچه‌ساز ایرانی و کاملاً بومی، افزود: در حال حاضر سازمان‌ها از محصولات نرم‌افزاری جزیره‌ای بسیاری استفاده می‌کنند (حسابداری و دانشنامه سازمانی و…) که با دیگر محصولات سازمان در ارتباط نیستند و امکان ارائه گزارشات مدیریتی مناسب که از نتیجه اتصال این سامانه‌ها به هم منتج می‌شوند برای سازمان‌ها وجود ندارد، در نتیجه راه مدیریت فرآیند محور در این سازمان‌ها یکپارچه‌سازی این سامانه‌ها از طریق سامانه یکپارچه‌ساز می‌باشد.

موسایی همچنین با عنوان نمونه سازمان‌هایی که با استفاده از یکپارچه‌ساز آی کن، یکپارچه گشته‌اند درباره دیگر امکانات ارائه شده توسط آی کن به سازمان‌ها در جهت یکپارچه‌سازی مباحثی را به اختصار مطرح کرد.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.