• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98060502677
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

ضرورت توجه به دانشگاه شهرکرد به دلیل ظرفیت توسعه یافتگی

ضرورت توجه به دانشگاه شهرکرد به دلیل ظرفیت توسعه یافتگی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه شهرکرد که ظرفیت توسعه یافتگی را دارند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا -  اردشیر نوریان پنجم شهریورماه در جشن 40 سالگی دانشگاه شهرکرد با حضور وزیر علوم، با اشاره به اینکه تقارن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد با 40 سالگی انقلاب دارای یک پیام است، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد اگر به یک کانون علمی مخصوصا در توسعه کمی و کیفی توجه و دقت صورت گیرد، می‌توان به آن امید داشت.

وی افزود: دانشگاه شهرکرد می‌تواند در تولید علم و فن نقش بیشتری را ایفا کند و سهم خود را در اقتدار دنیا و کشور نشان دهد، این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه به دانشگاه توجه لازم شود.
نوریان گفت: به میزانی که به این دانشگاه توجه داده شود می‌تواند موتور محرک برای توسعه استان باشد.
وی بیان کرد: مزیت استان کشاورزی است اگر دانشگاه بر روی این حوزه‌ها کار کند می‌تواند ادعا کند که موفق بوده است، بنابراین دانشگاه علم آفرین و فن‌آفرین می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه می‌تواند موتور محرک مباحث سیاسی‌، اجتماعی و به جریان افتادن رونق تولید نیز باشد.
وی گفت: به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه شهرکرد که ظرفیت توسعه یافتگی را دارند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
نوریان افزود: توسعه یافتگی به توسعه فیزیکی و کمی خلاصه نمی‌شود، اگر آمریکا امروز به این کشور تبدیل شده به دلیل آن است که دارای مرجعیت علمی بوده و ذهن‌ها را تسخیر می‌کند، اگر وزارت علوم مرجعیت علمی داشت می‌توانست جلوی فرار مغزها را بگیرد.
وی بیان کرد: دانشگاه پرتحرک، بانشاط، با فهم عمیق می‌تواند همچون گفته رهبر به موذن تبدیل شود.
نوریان خاطرنشان کرد: لازم است به توسعه کیفی دانشگاه، توسعه رشته‌های ارشد و دکتری و کیفی کردن آموزش و  به کادر هیأت علمی توجه لازم صورت گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha