• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98062009815
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

سرعت قطار در مسیر کرمانشاه-ملایر زیاد شود

سرعت قطار در مسیر کرمانشاه-ملایر زیاد شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود برخی مشکلات در مسیر راه آهن کرمانشاه-ملایر، گفت: اولین مشکل در این مسیر سرعت پایین حرکت قطارهاست که باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند امروز (20 شهریور) در نشست با مدیرعامل و جمعی از مدیران راه آهن کشور با اشاره به بهره برداری از راه آهن کرمانشاه پس از سالها وقفه در اجرای این پروژه و طولانی شدن بیش از حد اجرای آن، گفت: راه آهن آرزوی دیرینه کرمانشاهیان بود و حالا پس از تحقق آن باید تلاش کنیم این شادی با خدمات مناسب همچنان در کام مردم استان شیرین بماند.

وی به سرعت پایین حرکت قطارها در مسیر ملایر-کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این سرعت پایین موجب شده تا استفاده از راه آهن برای مسافران توجیه نداشته باشد و تقاضای ما این است سرعت حرکت قطارها که هم اکنون به دلایل فنی مسیر پایین است، هرچه سریعتر با رفع مشکلات این مسیر افزایش یابد.

بازوند به بازگشایی مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته وجود راه آهن کمک بسیاری در بحث جابجایی زوار داشت و این انتظار است که امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی و افزایش تردد زوار از استان کرمانشاه، جابجایی مسافران با افزایش حرکت قطارها بیشتر شود.

بازوند به کهنگی واگن های قطارهای این مسیر هم اشاره کرد و افزود: با توجه به جدید الحداث بودن مسیر، توقع و انتظار مردم این است از واگن ها نو در مسیر استفاده شود و امیدواریم این خواسته به حق نیز در دستور کار مدیران راه آهن کشور قرار گیرد.

وی مستقل شدن مدیریت راه آهن استان را خواسته دیگر خود از مدیرعامل شرکت راه آهن عنوان کرد وافزود: متاسفانه هنوز اداره کل راه آهن در استان نداریم و تقاضای ما این است هر چه زودتر بحث مدیریت راه آهن کرمانشاه با توجه به طول مسیر بسیار راه آهن در استان، تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمانشاه به پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی هم اشاره ای داشت و افزود: این پروژه نیازمند تامین اعتبار 1700 میلیارد تومانی است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد راه اندازی این پروژه ملی و حتی فراملی باشیم.

وی تاکید کرد: اقتصادی شدن راه‌آهن غرب کشور با بهره‌برداری از این مسیر خود را نشان می دهد و امیدواریم راه‌آهن کرمانشاه-خسروی که می‌تواند نقش بسیاری در بحث جابجایی بار و مسافر در سطح کشور داشته باشد، هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha