• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98070806129
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان تاکید کرد:

ضرورت استفاده بیشتر از جوانان تحصیلکرده در هیات‌هایی اجرایی انتخابات

ضرورت استفاده بیشتر از جوانان تحصیلکرده در هیات‌هایی اجرایی انتخابات

ایسنا/سمنان  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و رئیس ستاد انتخابات استان بر ضرورت استفاده بیشتر از جوانان تحصیلکرده و متخصص در هیات‌هایی اجرایی انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا-حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان دامغان با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در اسفندماه اظهار کرد: باتوجه به اینکه ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، باید  تلاش شود که از جوانان تحصیل کرده و متخصص استفاده بیشتری شود تا با علم و منطق پاسخگوی سوالات احتمالی مردم و رای‌دهندگان باشند.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: در بحث اجرای انتخابات،باید همانگونه که مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید دارند، به سمت جوانگرایی گام برداریم.ضمن اینکه باید از بانوان توانمند، متعهد و متخصص استفاده شود.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو، اولین انتخاباتی است که در چله دوم و گام دوم انقلاب برگزار می‌شود افزود: دشمنان منتظر عملکرد ما در این انتخابات هستند لذا باید همه توان خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات مهم بکار گیریم.

رئیس ستاد انتخابات استان بر لزوم توجه به بی‌طرفی در انتخابات به عنوان یک اصل تخلف‌ناپذیر تاکید و تصریح کرد: اصل در انتخابات آتی ، رعایت اصل بی طرفی است و اعضای ستاد انتخابات و کسانی که در بحث انتخابات وارد می شوند، نباید له یا علیه فردی موضع داشته باشند. باید روند انتخابات را به گونه ای به جلو ببرید تا بحث سلامت انتخابات به صورت کامل رعایت شود و رعایت اصل بی طرفی یکی از مولفه‌های  موثر در سلامت انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: باید طوری رفتار کنیم تا افراد بیشتری در این عرصه حضور پیدا کرده و عرضه رقابتی شود.اگر احساس بی‌طرفی مجریان انتخابات در بین مردم نشر پیدا کند، مشارکت و حضور مردم نیز در پای صندوق رای افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از انتخاب ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: این ستاد باید به صورت مستمر تشکیل و فضای انتخابات را رصد کند. ضمن اینکه باید در جلسات ستاد امنیت، طرح‌های امنیتی باهدف حفظ امنیت انتخابات در استان و شهرستان تدوین شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت شعار اصلی ما در بحث برگزاری انتخابات است ادامه داد: باید تلاش شود تا صفر تا ۱۰۰ اهم اقدامات و موارد انتخابات، در استان انجام شود.

وی بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌های انتخابات تاکید و اظهار کرد: باید اعضای ستاد انتخابات صرفه‌جویی در هزینه ها را در بحث انتخابات در دستور کار قرار دهند و دستگاه های اجرایی نیز نیروی انسانی و تجهیزات خود را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، در اختیار فرماندار و ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha