• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071108534
  • خبرنگار : 50204

اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در راستای برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی

اجرای بیش از هزار برنامه فرهنگی در راستای برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام و شهدا در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، سردار محسن کریمی در کنگره نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس اظهار کرد: تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، عملکرد مردم استان مرکزی و مردم استان رسالت سنگینی بود. بدین جهت از پنج سال پیش کار را آغاز کردیم و از دو سال پیش کار اجرایی کنگره و ۱۶ اجلاسیه تخصصی را شروع کردیم.

وی افزود: اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر در فراهان، کارگری در ساوه، مدافعان حرم در دلیجان، شهدای روحانی در محلات، فرهنگیان، شهدای گمنام، پیشکسوتان، ورزشکاران، بانوان در اراک، اجلاسیه های بهداری و مهندسی رزم در اراک، دانشگاهیان در اراک، امر به معروف و نهی از منکر در اراک، پدافند غیر عامل در شازند، اجلاسیه امام در خمین و اجلاسیه اصلی در اراک در ذیل کنگره برگزار شده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام و شهدا در سطح استان برگزار شده است. در یک سال گذشته فضای عمومی استان مرکزی عطرآگین کنگره شهدای استان شده که امیدواریم برگزاری این رویداد فرهنگی در تقویت فرهنگ های ارزشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

کریمی بیان کرد: در روند برگزاری کنگره شهدای استان سعی کردیم از تمامی ظرفیت های موجود استانی از جمله هنرمندان با استعداد و فضاهای فرهنگی استفاده کنیم و همچنین استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی هم در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن تولید صدها اثر با محوریت امام و شهدای استان است.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به خانواده شهدا و محرومیت زدایی و پرداختن به نیازمندان از دیگر محورهای مهم در کنگره شهدای استان بود که سرکشی از تمامی خانواده های شهدای استان و اقدامات ارزشمندی در راستای محرومیت زدایی نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ۵۶ طرح ویژه آبرسانی در بخش های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده های روستایی است.

به گفته وی، ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح های مختلف راهسازی، جاده های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها از مهمترین طرح های عمرانی در ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که همزمان با روز کنگره شهدای استان بهره‌برداری می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به نیازمندان، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تأمین ۶۲۰ جهیزیه از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی است که در ذیل کنگره شهدای استان انجام شده است. همچنین ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در رزمایش جهادگران عاشورایی برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌ بودند که به فعالیت‌های مختلف عمرانی در مناطق محروم می‌پرداختند.

کریمی عنوان کرد: برگزاری 180 جلسه رسمی و 300 جلسه غیر رسمی توسط دبیرخانه، برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری و ستاد کنگره، استفاده از ظرفیت رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها بویژه صدا و سیمای استان و فضای مجازی شامل (پیام رسان ها و سایت های خبری) برای انعکاس عملکرد ستاد کنگره، احداث واحد مسکونی برای نیازمندان(620 واحد هر کدام 85 میلیون تومان)، اعزام خانواده جانبازان قطع نخاعی، جانبازان جهادکشاورزی، خانواده شهدای فاطمیون و مدافعین حرم به مشهد مقدس و راهیان نور غرب(340 نفر)، دیدار با 5380 خانواده شهید در سطح استان و اعزام 620 زائر اولی به عتبات عالیات از دیگر خدمات ذیل کنگره است.

وی تجهیز 176 خانه ورزش روستایی(هر خانه ورزش 10 میلیون تومان)، اهدای سبد کالا و هدیه نقدی به نیازمندان(300خانواده)، اهدای 6200 بسته لوازم التحریر به نیازمندان و فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون، اجرای طرح رجعت 7 و 8 باموضوع اعزام رزمندگان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس(500 نفر)، غرس 6200 نهال به یاد 6200 شهید استان مرکزی، اعزام آزادگان به شهرهای اصفهان،تبریز وراهیان نور غرب کشور(110 نفر)، اعزام تیم های بهداشتی درمانی به مناطق محروم(25 تیم 75 پزشک و متخصص)را نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در این مدت دانست.

وی ادامه داد: تدوین 132 عنوان کتاب با محوریت شهدا، کودک، روحانیت، زنان، انقلاب اسلامی و کتب نقش استان در عملیات ها انجام و 70 جلد آن به چاپ رسیده است، همچنین تدوین و چاپ 21 جلد دانشنامه جامع شهدای استان مرکزی، تدوین سه عنوان کتاب با محوریت کربلایی کاظم ساروقی،  برگزاری همایش ادبی شعر شهود با حضور 200 نفر از شعرای ملی و استانی، تولید نشریه دیواری 481 اثر (از 1452دانش آموز)، تجهیز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به 10 هزار عنوان کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح استان، تولید 5 ویژه نامه پیرامون عملکرد کنگره و برگزاری مسابقه "نامه ای به شهید محله" از اقدامات ادبی صورت گرفته در این راستا بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ساخت 2 پانورامای زیارت مجازی شهدا، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان(دریافت 600 اثر)، تولید و اجرای 5 نمایشگاه خط و تایپوگرافی، ساخت 10 اپلیکیشن و 20 کلیپ، تولید11سردیس و 7 تندیس از شهدای شاخص استان، تولید 144 اثر هنری مزین به نام شهدا و تصویر شهدای شاخص و نصب در موزه دفاع مقدس استان، تولید پنج سرود از جمله سرود 1200 نفره دانش آموزان، تهیه طرح سریال 36 قسمتی عمورحیم(شهید رحیم آنجفی)، جمع آوری 620 هزار سند (عکس، اسناد مکتوب، وصیت نامه، اسناد سازمانی، دست نوشته رزمندگان و شهدا)، انجام4000 مصاحبه بیش از 7 هزار ساعت در قالب تاریخ شفاهی و جمع آوری آثار فیزیکی شهدا (3000 اثر مربوط به 440 شهید) را از اقدامات صورت گرفته در ذیل برگزاری کنگره در این مدت ۵ ساله عنوان کرد.

کریمی در خصوص اقدامات ویژه برای تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس گفت: راه اندازی قرارگاه روح الله با رویکرد آشنایی با سیره و سبک زندگی امام خمینی(ره)، اجرای اردوی هفت اقلیم با محوریت دانشجویان، برگزاری همایش دو روزه علمی در خمین با فراخوان مقاله کشوری، تدوین 10عنوان کتاب با محوریت حضرت امام(ره)، تولید فیلم های کوتاه و کلیپ با محوریت امام(ره)، راه اندازی موزه ی امام شناسی در مرکز استان، برنامه ریزی و پیگیری برای تولید سریال زندگی و سیره امام(ره) و تاسیس بنیاد امام خمینی(ره) از فعالیت های این حوزه است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این کنگره تمبر کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و مجموعه کتاب های تدوین شده در راستای کنگره توسط سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی و از تعدادی از خانواده شهدا تجلیل شد.

توزیع ۶۲۰ جهیزیه به همت کمیته اجتماعی کنگره میان نیازمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از بخش های جنبی این کنگره بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha