• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98071712941
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

از منشور مبارزه با فساد سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد

از منشور مبارزه با فساد سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد

ایسنا/هرمزگان هم‌زمان با رونمایی از بیانیه راهبردی جزیره کیش در گام دوم انقلاب، منشور مبارزه با فساد سازمان منطقه آزاد کیش با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در این جزیره رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش در  تشریح اهداف این منشور گفت: مدیرعامل سارمان با توجه به سوابق ارزشمندش در دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی علی‌الخصوص مجلس شورای اسلامی، مصمم بر شفاف‌سازی و مبارزه با فساد در حوزه‌های مدیریتی خود بود و در بدو ورود به جزیره کیش خواستار پیاده‌سازی نظام سلامت اداری در سازمان منطقه آزاد کیش شد.

امین محمودی نیا، افزود: بلافاصله پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مدیریت‌های سازمان را با محوریت و راهبری مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات مأمور به تهیه، تدوین و تنظیم منشور مبارزه با فساد کرد.

مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تصریح کرد: در تدوین این منشور تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب با تأکید بر بخش عدالت و مبارزه با فساد و همچنین اجرای تصویب‌نامه هیئت‌وزیران و دولت تدبیر و امید و با استناد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و منشور حقوق شهروندی و اسناد بالادستی سازمان منطقه آزاد کیش و تجربیات مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات در شناسایی گلوگاه‌های فساد در سازمان منطقه آزاد کیش‌، منشور مبارزه با فساد سازمان منطقه آزاد کیش تهیه و تنظیم شد.

وی خاطرنشان کرد: این منشور در ۵ صفحه و در ۲۰ بند تدوین شده و در هریک از بندها راهکارها و دستورالعمل‌های اجرایی برای پیشگیری از فساد ارائه شده است.

محمودی نیا در ادامه در خصوص بندهای این منشور گفت: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان، تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تقویت ارزش‌های اخلاقی، ایجاد فضای قانون‌مند و شفاف‌سازی در تدوین سیاست‌ها، ایجاد ساختار اداری کارآمد و هدفمند جهت تکریم ارباب‌رجوع و تحقق مطالبات مردمی، ایجاد بسترهای لازم در برقراری نظام شایسته‌سالاری و حق فرصت برابر در جذب مدیران و کارمندان،نهادینه‌سازی فرهنگ تشویق و تنبیه کارکنان و مدیران، گسترش مطالعات و بررسی‌های علمی و کاربردی به‌منظور شناسایی بسترهای زمینه‌ساز فساد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مقابله با آن ، به‌کارگیری دانش روز در راستای ایجاد ساختار نظام‌مند و یکپارچه در جهت رفع پیچیدگی‌های غیرضروری ساختار اداری در روند قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری ازجمله موارد ذکرشده در این منشور هستند.  

وی در پایان خاطرنشان کرد:  این منشور کلیدی در حوزه مبارزه با فساد در کل مناطق آزاد کشور پیشرو و طلیعه‌دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha