• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98072418292
  • خبرنگار : 30054

۴ اصل ابتدایی بازاریابی محتوایی

۴ اصل ابتدایی بازاریابی محتوایی

فروش محصولات و خدمات در بازارهای امروز، بدون بازاریابی محتوایی غیرممکن است. برای طراحی یک برنامه بازاریابی محتوایی لازم است تا در گام نخست دست به تدوین یک استراتژی کلان زد. اگر بدون داشتن استراتژی وارد کارزار بازاریابی محتوایی شوید، دقیقا همانند کسی عمل کرده‌اید که بدون داشتن هدف اقدام به تیراندازی می‌کند؛ هم فشنگ‌هایتان را از دست می‌دهید هم کوله‌بارتان خالی از شکار می‌ماند.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

برای تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی باید چهار اصل ابتدایی را در نظر داشته باشید. 

به جای برند خودتان به مخاطبین توجه کنید

تولید محتوا باید در مسیر نیازهای مشتری انجام شود تا آنها را به سمت وبسایت شما هدایت کند. بدین منظور نه روی خواسته‌های خود، بلکه روی نیازهای مخاطبین تمرکز کنید. به نگرانی‌های بازار هدف خود فکر کنید، آنها را لیست کنید و از آنها برای جلب نظر مخاطبین استفاده کنید.

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید، نهایت استفاده از منابع و ابزارهای موجود است. به‌عنوان نمونه فروش محصولات به بازار هدف، بدون نیروی انسانی برای مدیریت نرم‌افزارهای اتوماسیون تقریبا غیرممکن است.

راهی برای بازگشت بازدیدکنندگان پیدا کنید

این اصل بیشترین اهمیت را برای بازاریابی محتوایی دارد. باید به کاربران خود دلیلی برای بازگشت دهید. کسب‌وکارهای بسیاری را می‌توان یافت که بودجه و زمان انبوهی صرف هدایت کاربران به‌سمت خود می‌کنند، ولی کاری برای بازگرداندن آنها انجام نمی‌دهند.

این کسب‌وکارها اگر نگاهی به آمار و ارقام صفحه وبسایت خود بیندازند، به احتمال زیاد خواهند دید که شمار کاربران جدید آنها بسیار بیشتر از شمار کاربران تکراری است. یعنی کاربران آنها تنها نگاهی کوتاه به صفحه آنها انداخته و آن را ترک می‌کنند. بنابراین درنهایت توصیه می‌کنیم:

· تمرکز خود را روی مخاطبین قرار دهید.

· از محتوای تولیدی حامیان خود نیز استفاده کنید تا شمار مخاطبان شما افزایش یابد.

کاربران را به سمت هدف هدایت کنید

با قاطعیت تمام پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه‌های فراخوان یا CTAها استفاده کنید. در واقع تجربه نشان می‌دهد که با استفاده از فضای خالی و گنجاندن گزینه‌های CTA در میان آنها می‌توان هنر بازاریابی محتوایی را پاس داشت.

تکرار و توسعه را فراموش نکنید

احتمالا بتوان لیست طویلی برای کارهایی که باید در راستای توسعه بازاریابی محتوا انجام شود نوشت، ولی توصیه می‌کنیم که ابتدا یک یا دو مورد از آنها را انتخاب کرده و به سرانجام برسانید. سپس دوباره سراغ لیست آمده و دو مورد دیگر را انتخاب کنید و ...

استراتژی بازاریابی محتوایی را با دقت مرور کنید و با توجه به اهدافی که دارید آنها را اولویت بندی کرده و به ترتیب به سراغ شان بروید. بهتر است با گام‌های کوچک و پیوسته، طی گذر زمان تغییرات بزرگی ایجاد کنید.

برای آن که در این مدت عملکرد خود را ارزیابی کنید، معیارهای متعددی برای دنبال کردن وجود دارند. ولی زمانی که پای بازاریابی محتوایی به میان می‌آید، هیچ معیاری مهمتر از عملکرد محتوای شما در زمینه‌ افزایش جامعه مخاطبین، تشویق کاربران و مشارکت آنها نیست.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌ بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

 انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha