• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98072921187
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

۵ تن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد در منطقه آزاد ماکو معدوم شد

۵ تن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد در منطقه آزاد ماکو معدوم شد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۵ تن مواد غذایی، آرایشی بهداشتی فاسد در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو معدوم شد.

دکتر اسلام یادگاری در گفت و گو با ایسنا گفت: ۵ تن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد از سطح عرضه و گمرک پایانه صادراتی منطقه، جمع آوری و با دستور قضایی در حضور بازرسان غذا و دارو، بهداشت و محیط زیست و نماینده  دادستانی امحا شد که ارزش این محصولات معدوم شده حدود ۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ۹۰ درصد محصولات جمع آوری شده کالاهای وارد شده از کشورهای همسایه بوده که غیرقابل مصرف تشخیص داده و از رده مصرف خارج شد.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با اشاره به اینکه اصلاح الگوی تغذیه‌ای درست برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نیاز است، گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده در راستای فرهنگسازی مرتبط با غذا و ایمنی،‌اصلاح الگوی تغذیه جامعه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بحث غذا و تغذیه قابل چشم پوشی نیست و باید همه جانبه مورد توجه همه قرار گیرد.

دکتر یادگاری گفت: برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا فعال شده و درخصوص اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا انجام می شود.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو از توجه جدی بازرسان سازمان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha