• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98080100421
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

تاپایان سال جاری؛

10 سد آبخیزداری در روستاهای چالدران به بهره برداری می رسد

10 سد آبخیزداری در روستاهای چالدران به بهره برداری می رسد

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار چالدران گفت: 7 پروژه سد آبخیزداری در شهرستان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

حسن محمدزاده در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری در روستاهای سعدل،زاویه علیا و عیسی گولیک چالدران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه امسال 10 سد آبخیزداری با اعتبار بیش از 7میلیارد تومان در حوزه های سعدل، خان صدر و حراملو احداث می شود، افزود: 7 پروژه اجرای سدهای آبخیزداری در شهرستان به بهره برداری کامل رسیده که امیدواریم ادامه طرحها نیز در صورت مساعد بودن وضعیت آب و هوای منطقه ای به بهره برداری برسند.

 با توجه به وضعیت توپوگرافی، نامناسب بودن پوشش گیاهی و عدم تعادل دام و مرتع، رانش زمین و وجود خطرات سیل در چالدران اجرای طرح های آبخیزداری، آبخانداری، حفظ مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و نظارت و بازرسی های مستمر از عرصه های منابع طبیعی شهرستان چالدران ضروری است.

محمدزاده با اشاره به اجرای طرحهای آبخیزداری درحوزه های مختلف شهرستان محروم چالدران اظهار کرد: کنترل و مهار رسوب و سیلاب‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از اهداف اجرای این طرح ها است.

فرماندار چالدران با بیان اینکه این سدها با هدف کاهش خسارات ناشی از سیل به روستاییان و جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک مورد بهره برداری قرار می گیرد و از نوع ملاتی و گابیونی است، تاکید کرد: اهالی 25 روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

به گزارش ایسنا؛ بنا به گفته عین اله شریف پور نماینده مردم شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، بیش از 30طرح آبخیزداری در قالب ساخت سدهای کوچک و بزرگ، آبخانداری و کوپه کاری در 4 شهرستان حوزه انتخآبی وی در حال اجرا است که برای بهره برداری از این طرحها بیش از 22 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha