• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98081105557
  • خبرنگار : 50236

پرورش پلیس حرفه‌ای در همدان

پرورش پلیس حرفه‌ای در همدان

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی استان همدان گفت: قرارگاه جهاد آموزشی در راستای پرورش پلیس حرفه ای در سطح استان دایر شده که دوره های ادواری با موضوعات موردنظر به صورت دائم برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح صبح شنبه 11 آبان ماه در آیین افتتاحیه نهمین دوره بصیرت غیرتمرکزی ویژه فرماندهان و مدیران انتظامی استان همدان، افزود: نیروی انتظامی با توجه به نوع مأموریت و شرایط خاص در طول چندین دهه با تدابیر مقام معظم رهبری از مأموریت های سخت عبور کرده و رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا کسب شده است.
وی با بیان اینکه فتنه های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم که پلیس خط مقدم مقابله با این فتنه ها بوده است، تأکید کرد: خدا را شاکریم که در تمام این مأموریت ها نیروی انتظامی همواره در خط ولایت بوده و احدی از شاخص انحراف پیدا نکرده است.

کامرانی صالح درباره برگزاری دوره های بصیرتی بیان کرد: این دوره ها به صورت دوره ای و سالیانه به جهت افزایش بصیرت فرماندهان برگزار و از اساتید مختلف سیاسی و اجتماعی در این دوره ها بهره گرفته می شود.

وی با بیان اینکه لایحه های اول استانی و کشوری در قم برگزار و از اساتید مجرب استفاده می شود که تدبیر نیروی انتظامی این بود که لایحه های استانی و شهرستانی به صورت غیرمتمرکز در استان دایر شود، توصیه کرد: همانند گذشته از این جلسات نهایت استفاده صورت بگیرد.

فرماندهی انتظامی استان همدان در ادامه گفت: در طول ماه های محرم و صفر و به ویژه ایام اربعین با برنامه ریزی های صورت گرفته همه فرماندهان و معاونان در محورهای همدان حضور داشتند و باتوجه به تردد چند میلیونی خوشبختانه کوچکترین مشکل ناامنی صورت نگرفت و ۸۵ موکب استان تحت پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی قرار گرفته بودند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع مأموریت های سخت پلیس، برخوردهای ما باید به گونه ای باشد که حالت جذابیت داشته باشد تا بعدها دیگران از این برخوردها سوءاستفاده نکنند، ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش وافر و مجاهدانه ای در همه حوزه ها به ویژه موادمخدر انجام می دهد اما مبارزه و برخورد با افراد ترانزیت و توزیع کننده دارای زنجیره ای است که اگر دست به دست هم ندهیم، ماجرا عقیم می ماند.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان تأکید کرد: روزی نیست که در جمع آوری معتادان بیش از صدها نفر را جمع نکنیم که تعدادی از آنها به کمپ ها فرستاده می شوند چرا که این افراد بعد از دستگیری نباید رها شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه اقتدار نیروی انتظامی باید حفظ شود و نیاز داریم که اقتدار نیروی انتظامی بیش از پیش شود، گفت: گله مندی زیادی درباره جمع آوری موادمخدر و خرده فروش ها وجود دارد که معتادان به محض رفتن، دوباره به محل بازمی گردند در حالیکه خلاءهای قانونی در حوزه فروش موادمخدر وجود دارد که دست هیچ کس نیست.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در پاسخ به این سوال که با وجود این خلاأهای قانونی چه باید کرد؟ افزود: خلاءهای قانونی باید شناسایی و تنظیم شوند و به مجمع نمایندگان ارائه شود و از آنها درخواست اصلاح خلاءها را داشته باشیم. وظیفه نیروی انتظامی، دادگاه، دادگستری و کمیسیون مبارزه با موادمخدر، علاوه بر وارد شدن در میدان مبارزه، شناسایی خلاءهاست.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان، بیان کرد: قرآن کریم صفات غیرانسانی را با عنوان مرض یاد کرده و اگر انسان مبتلا به صفات غیرانسانی و مرض شود، مباحث اخلاقی متولی درمان این بیماری هاست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر صفت بدی یک درد و مریضی شناخته می شود، تصریح کرد: یکی از صفات منفی انسان، کبر است و در روایات داریم اگر کسی ذره ای کبر در قلبش باشد به بهشت نخواهد رفت.

وی افزود: خدای تعالی در قرآن به سه نفر بیش از سایر افراد تمرکز کرده که فرعون، قارون و هامان مثلث زر و زور و تزویر هستند که علت تمرکز قرآن به فرعون کبر و غرور زیادی او بوده و از او به عنوان رأس مستکبران یاد شده است. نقطه مقابل فرعون حضرت موسی(ع) قرار دارد که بیشترین نام از او به علت مبارزه با استکبار در قرآن وارد شده است.

شعبانی موثقی آمریکا را مستکبر زمان خود معرفی و بیان کرد: مستکبر کسی است که به خاطر منافع خود دیگران را له می کند از این رو کسی که موادمخدر را وارد کشور کند مستکبر است چرا که به فکر سود و منافع خود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مبارزه با استکبار را از آموزه های قرآنی دانست و خطاب به فرماندهان انتظامی استان همدان تصریح کرد: برخورد شما با مردم متواضعانه باشد البته قانون را اجرا کنید.

وی در پایان تصریح کرد: با پایان ماه صفر ماه جشن و شادی، ترافیک های سخت و پخش موسیقی ها تا نیمه های شب آغاز می شود و برخی ادعا می کنند که ما نمی توانیم جلوی سروصدا را بگیریم و نیاز به شاکی خصوصی دارد که نباید اینگونه باشد و باید از یک ساعتی به بعد تدابیری اندیشیده شود که نیروی انتظامی برای جلوگیری از آلودگی صوتی خودش وارد شود.

رئیس بازرسی فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: دوره چهار روزه بصیرتی، عقیدتی، سیاسی ویژه فرماندهان و رؤسای تخصصی پلیس استان همدان از امروز به مدت چهار روز در همدان برگزار می شود.

حمیدرضا سعیدزاده توضیح داد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری پیرامون تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی و همچنین تدابیر سلسه مراتب فرماندهی، نهمین دوره بصیرت استانی با هدف ارتقای معرفت دینی، سیاسی، روحیه ولایتمداری، انقلابی و جهادی همراه با تعالی رفتار با حضور ۱۲۰ نفر از فرماندهان و مدیران میانی استان شامل رؤسای پلیس های تخصصی شهرستان ها، معاونان و رؤسای بلافصل شهرستان ها، فرماندهان پاسگاه های انتظامی و ایست، فرماندهان پاسگاه های پلیس راه و رؤسای دوایر عقیدتی، سیاسی استان به مدت چهار روز اجرا می شود.

وی افزود: در این دوره علاوه بر برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی شامل زیارت مرقد مطهر امامزاده عبدالله(ع)، نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، تجدید پیمان با شهدا و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، به تناسب نیازهای آموزشی احصا شده جامعه هدف و با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب و فرماندهی کل قوا خطاب به مردم ایران، مباحثی در حوزه های اعتقادی، حفاظتی، سیاسی، صیانتی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

رئیس بازرسی فرمانده انتظامی استان همدان در پایان گفت: برخورد حکیمانه با مردم، سبک زندگی، حیا، عفت و غیرت، رزق حلال و پرهیز از مال حرام، تحلیل مسائل روز با حضور اساتید برجسته و تأثیرگذار بر بصیرت جویان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha