• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98081408722
  • منبع : نمایندگی سمنان

آموزش 28 هزار دانش‌آموز استان سمنان در طرح ملی نجات آب

آموزش 28 هزار دانش‌آموز استان سمنان در طرح ملی نجات آب

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از آموزش 28 هزار دانش آموز در طرح داناب این استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود امسال دانش آموزان بیشتری در این طرح مشارکت کنند.

محمد دستورانی با بیان اینکه دانش آموزان ، تنها نسل آینده و متعلق به آینده نیستند، افزود: بی‌تردید حضور امروز دانش آموزان افق‌های برتر و روشن آینده را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قدر و قیمت آب، مایه حیات را در جهان آفرینش بدانیم، باید از وجود خود آغاز کنیم که غالب ساختار بنیادی آن از آب تشکیل شده است. در حقیقت اگر آب از بدن انسان ها، گیاهان و حیوانات جدا شود، قطعا با دنیایی خشک و بی روح و خالی از انسان و حیات مواجه خواهیم شد.

دستورانی با بیان اینکه هنر ما باید این باشد که انرژی‌های موجود را برای دوام؛ استمرار و قوام زندگی حفظ کنیم گفت: طرح ملی نجات آب که ناظر بر حفظ و مراقبت از انرژی های موجود است هر ساله با همراهی دانش آموزان در استان اجرایی می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان یادآوری کرد: در سند تحول، یک ساحت متعلق به ساحت زیستی و بدنی است که در بطن آن سواد انرژی و از جمله آب و انرژی مطرح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نگرش‌ها به سواد در دنیای امروز تغییر کرده گفت: امروزه سازمان جهانی یونسکو سواد را با ۱۲ رویکرد معرفی می‌کند، و بر پایه این نگرش نوین دیگر سواد محدود به خواندن و نوشتن و کار با رایانه و تسلط به زبان های گوناگون نیست، بلکه سواد حرکتی، علمی، تحلیلی، مادی، ارتباطی و رسانه ای نیز به عنوان ساحت‌های دیگری از سواد مطرح شده که تعلیم آن به دانش آموزان امری ضروری است.

به گزارش ایسنا افتتاحیه نهمین دوره و اختتامیه هشتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در مدارس استان سمنان امروز آغاز شد.

این طرح ملی هرساله با مشارکت شرکت آب منطقه ای سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha