• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98081408873
  • خبرنگار : 50275

امام جمعه نظرآباد:

نگاه به کار در جامعه باید اصلاح شود

نگاه به کار در جامعه باید اصلاح شود

ایسنا/البرز امام جمعه شهرستان نظرآباد نقش شورای فرهنگ عمومی را در تصمیمات اتخاذ شده بسیار پررنگ عنوان کرد.

حجت الاسلام سید سجاد موسوی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک ۱۴آبان سالروز گرامیداشت فرهنگ عمومی، در معرفی این شورا گفت: شورای فرهنگ عمومی از نهادهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در هر شهرستانی به عنوان شورایی تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

وی با بیان دو وظیفه اصلی این شورا اظهار کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در مجموع شناسایی، تبلیغ، ترویج و تقویت نقاط قوت و رفتارهای صحیح اقشار مختلف جامعه و همچنین اصلاح برخی فرهنگ‌های نابجا در میان مردم را شامل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرآباد در ادامه با اشاره بر اینکه در سال جاری پنج جلسه این شورا برگزار شده و برنامه‌های مشخصی را دنبال می‌کند بیان کرد: باتوجه شعار سال که بنا به فرمایش رهبری مزین به نام رونق است، سعی شد در شهرستان نظرآباد نیز در راستای جامه عمل پوشاندن به این تاکید همراه با اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، بازدیدهای منظمی از واحدهای تولیدی داشته و در جهت راه های توسعه و گسترش شرکت ها و کارخانجات و رفع موانع موجود آنها گام برداریم.

حجت الاسلام موسوی افزود: همچنین تقدیری نیز از صاحبان مشاغلی که در جذب کارگر بومی، پرداخت حقوق به موقع، کیفیت بالای محصولات و... پیشتاز بوده اند به عمل آمد تا مشوقی برای این عزیزان بوده و ترغیب دیگر کارآفرینان به موارد نامبرده را نیز در پی داشته باشد.

وی یادآور شد: از جمله دیگر فرهنگ سازی‌های حائز اهمیتی که باید در شهرستان‌مان عملیاتی گردد لزوم تغییر نگرش افراد به فرهنگ کار است به طوری که با فرهنگ دینی ما تطابق داشته باشد.

امام جمعه شهرستان نظرآباد ادامه داد: نباید برای جوانانمان صرفا به دنبال پشت میز نشینی و کار اداری باشیم چراکه همواره باید به خاطر بیاوریم خاتم الانبیا(ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زد و این نشان دهنده ارزش والای کارگران در جامعه اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرآباد در پایان در تشریح دیگر مصوبات عملیاتی شده در این شورا خاطرنشان کرد: ساماندهی امور مساجد و شناسنامه دار شدن کلیه آنها، تشکیل شورای فرهنگ عمومی در کلیه روستاهای سطح شهرستان به ریاست امامان جماعت، ساماندهی برنامه های فرهنگی در مدارس اعم از اقامه نمازهای جماعت، گفتمان های دینی و...باهمکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش، تاکید بر برگزاری نمازهای جماعت در ادارات و سازمان ها، تلاش برای تقویت وحدت بین مسئولین در جهت خدمت حداکثری به مردم و گره گشایی از امور آنان، ساماندهی کلیه تابلوهای شهدا در معابر و کوچه های سطح شهر نظرآباد و نامگذاری اماکن عمومی و معابر جدید مزین به نام شهدای والامقام نظرآبادی و مدافع حرم از جمله مهم ترین مواردی است که از ابتدای سال جاری در شورای فرهنگ عمومی بر آن تاکید و عملیاتی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha