• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98082012820
  • خبرنگار : 50236

معاون خدمات شهری شهرداری همدان:

جمع آوری آب های سطحی تا پایان سال به پایان می‌رسد

جمع آوری آب های سطحی تا پایان سال به پایان می‌رسد

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح جمع آوری آب های سطحی در شهر همدان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وحید علی ضمیر دوشنبه 20 آبان در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، اظهار کرد: در رابطه با برداشت آب های سطحی شهر همدان در سال ۸۸ قراردادی با شرکت سینای غرب بسته و تا سال ۹۰ مطالعه اولیه طرح انجام شد که مبنای طراحی اولیه و نهری های شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال قبل در اردیبهشت سیلاب و بارش شدید رخ داد و بلوار چمران، میدان رسالت و خیابان ۹ دی از نقاط حادثه خیز استان شناسایی شد، ادامه داد: به دنبال شناسایی نقاط حادثه خیز طرح بازنگری جمع آوری آب های سطحی مطرح و خردادماه پروژه به شرکت سینا غرب واگذار شد.

علی ضمیر با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی به مناقصه گذاشته شده و ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این طرح درنظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: آب های سطحی به میدان رسالت جمع و سپس به میدان امام حسین(ع) و بلوار قدر منتقل و سپس از شهر خارج خواهد شد که با این کار یکی از کانون های بحران حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما سیل برگردان بلوار ارم است که در این رابطه از سال قبل طرح را به مشاور دادیم، اضافه کرد: در طرح سیل برگردان بلوار ارم، سیلاب از بلوار به دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا عبور کرده و سپس به رودخانه منوچهری منتقل می شود از این رو سیل برگردان غربی همدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون خدمت شهری شهرداری همدان اظهار کرد: بلوار خلیج فارس نیز از نقاط سیل خیز است به طوریکه آب های سطحی از زمین های کشاورزی تفریجان به سمت زمین های پایین دستی سوریه منتقل شده و بلوار خلیج فارس را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه براساس آمار سامانه ۱۳۷ در بارندگی های مهرماه کمترین تماس را داشتیم و این به معنای دفع خطرات احتمالی است، افزود: در شهر همدان ۶۳ کیلومتر طول رودخانه است که ۴۰ کیلومتر از آن پوشش داده شده و پنج سرشاخه آن عباس آباد، دره دیوین، فقیره و خضر است و در تابستان ۱۰۰ درصد رودخانه ها لایروبی شدند.

علی ضمیر با بیان اینکه غیر از نقاط سیل برگردان غربی و خلیج فارس نقطه بحرانی خاصی نداریم، تأکید کرد: پس از مسئله سیلاب ایمنی بازار باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha