• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98082113575
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

بیمارستان 540 تختخوابی با این اعتبارات قطره‌چکانی افتتاح نمی‌شود

بیمارستان 540 تختخوابی با این اعتبارات قطره‌چکانی افتتاح نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به طولانی شدن ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه، گفت: با اعتبارات قطره‌چکانی این بیمارستان به این زودی‌ها افتتاح نمی‌شود و باید وزارت بهداشت در این زمینه پیگیری جدی داشته باشد.

هوشنگ بازوند در آیین افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی "گلستان" که امروز (21 آبان) با حضور وزیر بهداشت انجام شد، با قدردانی از خدمات وزارت بهداشت در استان، گفت: در این بین مشکلاتی هم وجود دارد که امیدواریم با پیگیری‌های وزیر بهداشت این مشکلات مرتفع شود.

وی به طولانی شدن ساخت بیمارستان 540 تختخوابی و مشکلات مالی و اعتباری این پروژه اشاره کرد وافزود: این بیمارستان با توجه به قطب بودن استان در حوزه بهداشت و درمان و با توجه به جمعیت میلیونی شهر کرمانشاه یک نیاز ضروری برای استان است، اما متاسفانه روند پیشرفت آن چندان مطلوب نیست.

بازوند تصریح کرد: اعتبارات قطره چکانی از محل ردیف‎‌های بودجه کفاف ساخت این پروژه عظیم را نمی‌دهد و نیاز است پیگیری های جدی از سوی وزارت بهداشت در زمینه ساخت این بیمارستان صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بحث توریسم سلامت گفت: کرمانشاه استانی مرزی است و حدود 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و از طرفی زیرساخت های درمانی و بهداشتی خوبی در استان داریم که می‌تواند کرمانشاه را به یکی از قطب‌های موثر توریسم سلامت کشور تبدیل کند، اما این قطب شدن نیازمند مساعدت‌های ویژه وزارت بهداشت است.

وی همچنین با اشاره به تعهد چند بانک خصوصی برای ساخت بیمارستان در اسلام آباد غرب، گفت: تاکنون اقدام موثری از سوی بانک‌ها صورت نگرفته که امیدواریم این قضیه هم هرچه سریعتر با پیگیری وزارت بهداشت تعیین تکلیف شود.

بازوند تسریع در ساخت بیمارستان ثلاث باباجانی را هم خواستار شد و افزود: تکمیل این بیمارستان نیازمند دستور ویژه وزیر بهداشت است تا کارها هرچه سریعتر پیش برود و این بیمارستان بتواند برای مردم زلزله‌زده آن منطقه افتتاح شود.

خسارت 1240 میلیاردی زلزله به زیرساخت‌های استان/ تا زمان تکمیل زیرساخت‌ها پرونده زلزله همچنان باز است

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به قرارگیری در سالروز زلزله 21 آبان سال 1396، گفت: امروز دومین سالگرد زلزله ویرانگر سرپل ذهاب است، زلزله 7.3 ریشتری که به گفته کارشناسان در یک قرن اخیر در کشور بی سابقه بوده است.

بازوند خاطرنشان کرد: برای درک قدرت این زلزله همین بس که ما 17 زلزله مشابه قدرت زلزله اخیر آذربایجان شرقی را طی این دو سال در استان تجربه کردیم و این 17 زلزله بزرگ عملا پس لرزه های آن زلزله 7.3 ریشتری بودند.

وی افزود: 7800 پس لرزه عدد کمی نیست که بعد از آن زلزله مهیب تجربه کردیم و همه اینها باعث شد خسارات بسیاری به مناطق زلزله زده استان وارد شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آسیب و خسارت بیش از 107 هزار واحد مسکونی و بیش از 22 هزار واحد تجاری در زلزله سال 96 استان، گفت: جبران این حجم خسارت کار بسیار سختی بود، اما خوشبختانه به همت مردم و مسئولین تا حد زیادی توانستیم وضعیت منطقه را به حالت عادی برگردانیم.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع 130 هزار واحد مسکونی و تجاری حدود 125 هزار واحد تعمیر و احداث شده و تنها ساخت 5450 واحد باقی مانده که در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملا می‌توان گفت 96 درصد ساخت و سازها در مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده است.

بازوند در ادامه به خسارت‌های بسیار زیرساخت‌های مناطق زلزله زده استان اشاره کرد وافزود: در ماه‌های پس از زلزله روزانه حدود 300 کامیون و لودر و بلدوزر در مناطق زلزله زده فعالیت می‌کردند و عملا شهری مانند سرپل ذهاب به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده بود ودر این شرایط بسیاری زیرساخت های شهر دچار آسیب شد.

استاندار کرمانشاه از برآورد خسارت 1241 میلیارد تومانی به زیرساخت‌های مناطق زلزله زده خبر داد وافزود: این درحالی است که در این زمینه تنها 690 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های استان در نظر گرفته شده است که قطعا جوابگو نیست.

وی افزود: معتقدیم با این شرایط، ساخت و ساز در مناطق زلزله زده هنوز تمام نشده و باید در کنار تکمیل واحدهای باقی مانده، مرمت و تکمیل زیرساخت‌های مناطق زلزله زده هم در دستور کار قرار گیرد.

تقاضا داریم امهال تسهیلات زلزله زدگان برای یک سال دیگر تمدید شود

بازوند یادآور شد: طرح این مشکلات به معنی نادیده گرفتن زحمات و خدمات دولت نیست، چرا که فقط در بحث امهال 3340 میلیارد تومان تسهیلات زلزله زدگان، دولت به جای مردم 1300 میلیارد تومان سود این تسهیلات را به بانک ها پرداخت کرد و تسهیلات زلزله زدگان به مدت دو سال امهال شد که تقاضای ما این است این امهال تسهیلات برای یک سال دیگر هم تمدید شود.

وی افزود: همچنین دولت طی این مدت 3625 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعورض به زلزله زدگان پرداخت کرده و در مجموع این زلزله 20 ثانیه ای حدود یازده هزار میلیارد تومان هزینه روی دست این دولت گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha