• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98082818267

رئیس مرکز هواشناسی خراسان رضوی پیشی‌بینی کرد؛

بارش برف در مشهد از فردا/ احتمال سیلاب در جنوب استان

بارش برف در مشهد از فردا/ احتمال سیلاب در جنوب استان

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز در مشهد شاهد بارندگی هستیم و از صبح فردا منتظر بارش برف و باران در مشهد خواهیم بود.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «بارندگی در استان از صبح امروز آغاز شده است»، اظهار کرد: از شب گذشته بارش‌های پراکنده‌ را در نواحی غربی استان داشته‌ایم که این سیستم در حال گسترش است. انتظار می‌رود این سامانه تا عصر و شب امروز تمام استان را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی ادامه داد: از امروز عصر شاهد بارندگی در غرب و جنوب غربی استان خواهیم بود. با استقرار کامل این سامانه در استان، شاهد بارش باران و برف در اکثر نقاط هستیم. از روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، شاهد کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان خواهیم بود، به‌طوری که در مناطق سردسیر دمای حداقلِ شبانه، به منفی 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره هواشناسی خراسان رضوی، عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم، برای امشب در شهر مشهد حداقل دما به یک درجه سانتی‌گراد برسد و فرداشب نیز به منفی 2 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

قائنی‌پور افزود: پنجشنبه شب دمای هوای مشهد به منفی پنج درجه سانتی‌گراد و جمعه شب به منفی 6 درجه خواهید رسید.

وی بیان کرد: شب گذشته شهرستان جوین با منفی 2 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان و رشتخوار با 18 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان بوده است. بیشترین بارندگی نیز در سبزوار 1.2 دهم بوده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، اظهار کرد: از عصر امروز در مشهد شاهد بارندگی هستیم و از صبح فردا منتظر بارش برف و باران در مشهد خواهیم بود.

قائنی‌پور با بیان اینکه «در روزهای آینده برای کل استان بارش برف پیش‌بینی می‌شود»، عنوان کرد: شروع بارش‌ها در نقاط جنوبی استان به صورت رگبار است. باتوجه به رگباری‌بودن بارش‌ها، احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب طی امروز و فردا در نقاط جنوبی استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha