• شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98090200948
  • خبرنگار : 50310

معاون استاندار لرستان: تبیین تحزب در جامعه راه توسعه را هموار می‌کند

معاون استاندار لرستان:
تبیین تحزب در جامعه راه توسعه را هموار می‌کند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان با اشاره به نقش احزاب در توسعه، گفت: اگر موضوع تحزب را به متن جامعه منتقل و اهمیت وجود احزاب را خوب تبیین کنیم راه توسعه استان هموار می‌شود.

محمود ثمینی در گردهمایی احزاب استان تحت‌عنوان «تحزب و توسعه»، اظهار کرد: در فاصله سه ماه حضور درحوزه معاونت سیاسی و امنیتی لرستان با همت و همراهی شما ارتباط خوبی با مجموعه احزاب اصولگرا، اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب داشتیم.

وی ادامه داد: در این ارتباطات برخی‌از مسائلی که مورد نقد بود منتقل کردند و پیگیری‌ها انجام شد که برخی موارد مقطعی و برخی فرآیندی بود.

ثمینی با اشاره به این‌که ما به ضرورت وجود احزاب در جامعه معتقد هستیم، تصریح کرد: اگر احزاب خوب شکل گرفته و آحاد جامعه را در بر بگیرد، خودش یک نوع تبیین و ترویج قانون‌مداری، قانونمندی و مدنیت است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که رشد و افزایش آگاهی و بالندگی جامعه در گرو احزاب توسعه‌یافته است، عنوان کرد: تا زمانی‌که تشکل‌های صنفی ما خوب تشکیل نشوند و شکل نگیرند و نتوانند مطالب خود را در جامعه بیان کنند، ادعا حزبی کردن به منصه ظهور نمی‌رسد.

وی با اشاره به تشکیل احزاب سیاسی در سالیان گذشته و نقش آن‌ها در توسعه، بیان کرد: اگر موضوع تحزب را به متن جامعه منتقل و اهمیت وجود احزاب را خوب تبین کنیم راه توسعه استان هموار می‌شود.

ثمینی با بیان این‌که احزاب را می‎توان دولت در سایه نام‌ گذاشت، تصریح کرد: احزاب باید کادرسازی کرده، برنامه و آمادگی داشته  و با در دست گرفتن قدرت از دولت حاکم حمایت کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: در بحث توسعه اگر احزاب ما به‌معنای واقعی به‌عنوان نخبگان و فرهیختگان جامعه و نظریه‌پرداز برنامه‌های خوبی جهت توسعه استان داشته باشند، من به‌عنوان معاون سیاسی و استاندار و همه مسئولان آمادگی لازم را داریم که از برنامه‌های منطبق با برنامه‌های فرادستی خود استفاده‌ کنیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به این‌که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفتیم یکی‌از نقش‌های مهم احزاب این است که نظرات و دیدگاه‌های کاندیداها را در چارچوبه‌ای قرار دهند که در صورت پیروزی در انتخابات به قول‌های خود عمل کنند.

ثمینی ادامه داد: یکی‌از ضعف‌های ما این است که برخی‌از کاندیداها در چارچوب حزب نیستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: مجموعه وجودی احزاب در لرستان تاکنون نقش‌آفرینی خوبی در جهت خط دادن مناسب به اهالی و آحاد جامعه، چارچوبه‌دار کردن برنامه‌ها، ایجاد نشاط و نقش آفرینی مردم، مؤثر بوده‌است.

وی گفت: این احزاب هستند که نباید ما را رها کنند و مشابه این جلسه را نیز در شهرستان‌ها برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha