• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98090301843
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان عنوان کرد

کاهش آسیب های اجتماعی با ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی

کاهش آسیب های اجتماعی با ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی یکی از عوامل بازدارنده در عرصه های اقتصادی و مولفه های توسعه ای است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به عرصه های فرهنگی و اجتماعی در قالب ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارد.

ارسلان زارع در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به تجمیع سه کارگروه در کارگروه مذکور، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلال و تاکیدات دولت دبیر و امید، باید برنامه ریزی های لازم جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی و اشاعه برنامه های فرهنگی صورت بگیرد.

وی با اشاره به روند مثبت شاخص های اقتصادی در کشور، افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز نیازمند همدلی و همکاری همه سازمان ها و نهادها و دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد و تشکل های دولتی و غیر دولتی هستیم تا شاخص های سرمایه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی یکی از عوامل بازدارنده در عرصه های اقتصادی و مولفه های توسعه ای است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به عرصه های فرهنگی و اجتماعی در قالب ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارد. متاسفانه امروزه به سبب فاصله گرفتن از الگوهای ایرانی و اسلامی دچار آسیب های روحی و جسمی شده ایم که از جمله آنها می توان به اعتیاد و طلاق و خشونت و چاقی و کم تحرکی و انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر اشاره کرد.

زارع از دستگاه ها خواست متناسب با شرح وظایفشان در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و تصریح کرد: برنامه های ارائه شده به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیرخانه کارگروه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان منعکس و تصویب خواهد شد.

وی از تشکیل مجمع سلامت استان در شهرستان های ۱۶گانه تا دی ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای به سلامت بانوان داشته باشیم، زیرا بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند.

این مقام مسئول بانوان گیلانی را از جمله بانوان موفق در سطح کشور دانست که در عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی و ورزشی خوش درخشیدند و عنوان کرد: گیلان پنجمین استان امیدوار کشور است و این جایگاه با کمک بانوان به دست آمده است لذا می طلبد توجه ویژه ای به مسائل بانوان و خانواده داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های آموزشی با محوریت توانمندسازی بانوان، یادآور شد: بی تردید با ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی متناسب با اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم و آمایش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند افزایش دانش و آگاهی نسبت به مسائل و موضوعات به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: بسیاری از آسیب ها به واسطه عدم شناخت و ناآگاهی بروز و ظهور پیدا می کند و لذا باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی استفاده کنیم.

زارع از دانشگاهیان خواست در حوزه سلامت و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر و غیر واگیر ورود جدی داشته باشند و گفت: همچنین نیازمند ترویج ورزش همگانی در حوزه سلامت هستیم. وضعیت تحرک جسمانی در گیلان نسبت به میانگین کشوری پایین تر بوده و می طلبد برنامه ریزی موثر داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha