• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98102115847
  • منبع : نمایندگی قزوین

نمایشگاه‌های فرهنگی در قزوین خانه‌ دار می‌شوند

نمایشگاه‌های فرهنگی در قزوین خانه‌ دار می‌شوند

ایسنا/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هدف ما این است که مکان دائمی برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در استان قزوین ایجاد کنیم و در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دوازدهمین نمایشگاه قرآن بعد از چند سال وقفه برگزار شد؛ با توجه به پیشینه‌ای که داشت سعی کردیم نمایشگاه شرایط کمی و کیفی، تعداد غرفه‌ها، تنوع برنامه‌ها و بخش‌های مختلف بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد؛ تسهیلات خوبی در این حوزه در نظر گرفته‌شده و برنامه‌های جنبی مختلفی برگزار شد.

وی افزود: درمجموع بازخوردهای نمایشگاه خوب بود بااین‌حال نقاط ضعفی نیز وجود داشت، زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن با شهادت سردار سلیمانی مصادف شد همین امر باعث شد این رویداد تلخ فضای عمومی را تحت شعاع قرار دهد و نمایشگاه قرآن نیز تحت تأثیر آن قرار گرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: درمجموع انتظارات فرهنگی و قرآنی که از این رویداد داشتیم برآورده شد، گرچه ازلحاظ اقتصادی غرفه داران یکسری انتظاراتی دارند که برآورده نشده است اما با توجه به شرایط موجود بازخورد خوبی داشت و انتظارات فرهنگی ما برآورده شد.

تلنگری برای بازگشت به قرآن

وی تأکید کرد: صرف برگزاری رویداد فرهنگی و قرآنی می‌تواند یک مقدمه و بسترساز باشد و به‌تنهایی نمی‌تواند یک هدف فرهنگی باشد، هدف از برپایی یک نمایشگاه این است که ما تلنگری برای بازگشت به قرآن در همه امور بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: امروزه حلقه مفقوده ما در بسیاری از مسائل اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی این است که قرآن را فراموش کردیم و آن‌طور که باید به آموزه‌های قرآنی رجوع نمی‌کنیم، این نمایشگاه تلنگری برای اقشار مختلف مردم است که به آموزه‌های قرآن رجوع کنند.

وی تأکید کرد: انتظار ما از نتیجه نمایشگاه این است که در بخش‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی بیشتر صورت می‌گیرد و از این فرصت‌ها استفاده شود در این راستا در نمایشگاه قرآن ما هنرمندان را برای اجرای زنده هنری آوردیم، مهدهای قرآنی را آوردیم تا بازدیدکنندگان بدانند که فعالیت قرآنی در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود.

اسماعیلی عنوان کرد: صرف برگزاری یک نمایشگاه یک‌هفته‌ای نمی‌تواند انتظارات عمومی ما در حوزه فرهنگ و قرآن را برآورده کند اما می‌تواند جریان سازی کرده و بستری برای رجوع مردم به فعالیت‌های قرآنی باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های نمایشگاه خوب مکان برگزاری است، شبستان مسجد امام حسن عسگری (ع) نیز فضایی زیبا، معنوی و دل‌نشین برای نمایشگاه قرآن است، یکی از نقاط قوت برپایی نمایشگاه مکان برگزاری است، در این فضا توانستیم ۴۰ غرفه داشته باشیم، بنابراین با کمبود فضا روبه‌رو شدیم و متقاضیان زیادی مانند انتشارات الکترونیک، نرم‌افزارهای قرآنی، ارگان‌ها و نهادها می‌خواستند شرکت کنند ولی محدودیت فضا داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از خلأهایی که در استان قزوین وجود دارد نبود زیرساخت‌های فرهنگی مناسب است، اگر بتوانیم مکان دائمی برای برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری مانند نمایشگاه کتاب و قرآن داشته باشیم به لحاظ مکانی برای ما ایده‌آل است تا زمانی که این زیرساخت وجود ندارد مکان نمایشگاه فعلی یعنی مرکز فرهنگی مسجد امام حسن عسکری (ع) می‌تواند محلی برای نمایشگاه‌های آتی باشد.

وی یادآور شد: هدف ما این است که مکان دائمی برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در استان قزوین ایجاد کنیم در این حوزه رایزنی‌های لازم نیز با شورای شهر، شهرداری و سازمان برنامه‌وبودجه انجام‌شده است و امیدواریم این کار سخت و زمان‌بر را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha