• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98102419123
  • خبرنگار : 50038

گرامیداشت رشادت سردار سلیمانی در محافل انس با قرآن ملایر ‏

گرامیداشت رشادت سردار سلیمانی در محافل انس با قرآن ملایر ‏

ایسنا/همدان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور ۵۰۰ نفر ‏از جامعه قرآنی ملایر در راستای بزرگداشت شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این محفل با ‏حضور قاری برجسته، استاد امید درویشی برگزار شد.‏

پژمان جعفری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در این محفل انس با قرآن کریم جامعه بزرگ و فعالان قرآنی، جمعی از فرهنگیان، دانشجویان و ... حضور داشتند، افزود: تلاوت قاریان قرآن، مداحی و روضه خوانی و اطعام دهی، از برنامه های جنبی این محفل بود و برای برپایی آن از محل نیات واقفین هشت میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه این محفل انس با قرآن، تا چهلم سردار شهید به صورت هفتگی هر شب جمعه در مقبره مرحوم سیف‌الدوله با حضور قاریان مطرح این محفل برقرار است، اظهارکرد: مراسم پایانی در ایام‌الله دهه فجر با حضور یکی از قاریان بین‌المللی و تراز اول با یک برنامه شاخص کشوری برگزار می شود.

جعفری بیان کرد: در این محافل علاوه بر تلاوت قرآن کریم توسط قاریان، در هر برنامه یک مفسر این کتاب الهی درباره آیات قرآن مرتبط با مفاهیمی چون فرهنگ شهید و شهادت، جهاد و آموزه‌های دینی و شخصیت سردار سلیمانی و خدمات ارزنده و ارزشمند  او سخنرانی می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان همزمان با صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: این مراسم چهارشنبه ۹ بهمن ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می ‌شود.

جعفری با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی متعدد اوقاف ملایر در طول سال، ادامه داد: مراسم روضه خوانی حضرت سیدالشداء(ع) همراه با سفره احسان، با حضور۵۰۰ نفر شامل معرفی شدگان از سوی موسسه خیریه حضرت محمد رسول الله(ص)، با سخنرانی حجت الاسلام ترکاشوند نیز از محل اجرای امینانه موقوفات، با صرف هفت میلیون ۵۰۰ هزار تومان برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش مرحوم سیف الدوله و مرحوم شمس الدوله روستای جوزان، مراسم روضه خوانی و اطعام دهی به هزار نفر و تهیه ۲۰۰ بسته ارزاق با هزینه کردی افزون بر ۳۵ میلیون تومان صورت پذیرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha