• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98102519647
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

سمنان در آستانه محو بی‌سوادی/ کاهش بیسوادن کشور از 52درصد به حدود 5 درصد در 4دهه

سمنان در آستانه محو بی‌سوادی/ کاهش بیسوادن کشور از 52درصد به حدود 5 درصد در 4دهه

ایسنا/سمنان  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از قرار گرفتن استان سمنان در آستانه محو بی‌سوادی خبر داد و گفت: میزان باسوادی در استان سمنان بالاتر از میانگینهای کشوری است.

شاپور محمدزاده در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از اجرای طرح شتاب بخشی باسوادی در شهرستان‌های میامی و آرادان خبر داد و اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد برپایی جشن ریشه‌کنی و محو بیسوادی در استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا-معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان در استانداری سمنان برگزار شد خاطرنشان کرد: شورای پشتیبانی سواد آموزی اصیل ترین مرجع ریشه‌کنی و پشتیبانی مبارزه با بی‌سوادی در سطح استان‌های کشور است .

محمد زاده با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران گفت‌: نهضت سواد آموزی صدقه جاریه حضرت امام خمینی (ره) است که خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به مردم ارائه کرده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اضافه کرد: تا پیش از انقلاب 52.5 درصد از مردم کشور بی‌سواد و 47.5 درصد نیز باسواد بودند که این عدد بر اساس سرشماری سال ۹۵ به 94.7 درصد باسوادی رسیده و خوشبختانه استان سمنان سه دهم درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.‌

وی با اشاره به اینکه بزودی شاهد برپایی جشن ریشه کنی بیسوادی در استان سمنان خواهیم بود گفت: در استان سمنان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله تعداد بسیار ناچیزی بیسواد وجود دارد که با تلاش تمامی مسئولان استان این تعداد نیز باسواد خواهند شد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور همچنین گفت در پیش از انقلاب در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله از هر ۱۰۰ روستایی ۷۹ نفر بیسواد بودند در حالی که این عدد در سرشماری سال ۱۳۹۵ به مرز ۹۰ درصد باسوادی رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در 6 سال استقرار دولت تدبیر و امید بالغ بر دو میلیون و 608 هزار  نفر کم سواد یا بیسواد تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گرفته اند، افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از فعالیت‌های نهضت سواد آموزی مختص زنان و بویژه زنان روستایی است.

وی با درخواست از استاندار سمنان مبنی بر حمایت از مجموعه نهضت سواد آموزی در برگزاری جشن محو بی‌سوادی در استان، اعلام آمادگی کرد تا ۷۰ درصد از اعتبارات طرح شتاب بخشی سواد آموزی در شهرستان‌های میامی و آرادان را از محل اعتبارات سازمان نهضت سواد آموزی کشور تامین کند . همچنین بر این اساس ۳۰ درصد باقی مانده نیز با موافقت استاندار سمنان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha