• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98102922121
  • خبرنگار : 50034

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان:

قانون اجازه دهد فضای گرم انتخاباتی ایجاد شود

قانون اجازه دهد فضای گرم انتخاباتی ایجاد شود

ایسنا/همدان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان با بیان اینکه در تأیید صلاحیت‌ها تابع قانون هستیم، گفت: اولویت همه احزاب و تشکلات انقلابی افزایش مشارکت عمومی در انتخابات است.

محمود الفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احزاب و تشکلات انقلابی باید بتوانند فضا را طوری آماده کنند که مردم رغبت داشته باشند در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هنوز فضای استان همدان انتخاباتی نشده و فقط خاص طبقه‌ای از سیاسیون است، تصریح کرد: طبق قانون فصل انتخابات فرا نرسیده، البته درست است که برخی از کاندیداها چراغ خاموش کار می‌کنند و عده‌ای تأیید یا رد شدند اما هنوز فضای انتخاباتی به جامعه تسری پیدا نکرده است.

الفت با بیان اینکه لازم است قانون اجازه دهد فضای گرم انتخاباتی ایجاد شود، افزود: در مردم هنوز فضای انتخاباتی ایجاد نشده است و به‌نظر می‌رسد هم سیاسیون و صداوسیما و قانون اجازه دهند این فضا ایجاد شود.

هر زمان قانون اجازه دهد لیست ارائه می‌دهیم

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان یادآور شد: طبق وظیفه تشکیلاتی که داریم، خیلی وقت پیش وارد انتخابات شدیم و به مجموعه شورای ائتلاف پیوسته‌ایم و تحت آن عنوان در انتخابات شرکت خواهیم کرد و به‌نظر نمی‌آید به طور مستقل در انتخابات شرکت کنیم.

وی افزود: اصولگرایان نیز طبق سنوات قبل لیست ارائه می‌دهند اما با توجه به اینکه هنوز فرآیند انتخابات قانونی نشده است به طور چراغ خاموش کار می‌شود به‌طوریکه در فضای خارج از مجموعه فعالیت دارند تا زمانی که قانون اجازه بدهد لیست را ارائه خواهیم کرد.

الفت درباره تأیید صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: ما تابع قانون هستیم و قانون به شورای نگهبان این اجازه را داده که با توجه به تحقیقاتی که دارد، عده‌ای را تأیید و یا رد کند، ما نیز از این موضوع تبعیت می‌کنیم و هر کاندیدایی که مورد تأیید شورای نگهبان باشد مورد تأیید ما نیز قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای کاندیدای شاخص این حزب هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: نفرات انتخابی باید فرآیند مجمع عمومی اصولگرایان را طی کنند و در زمان تبلیغات انتخابات معرفی خواهیم کرد و مُبلغ کاندیدای حزب خود خواهیم بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه هر زمان که قانون اجازه دهد لیست کاندیدای شاخص را اعلام خواهیم کرد، یادآور شد: در برخی از شهرستان‌ها کاندیدای شاخص برای ما محرز شده است اما هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم.

در مجلس دهم شفافیت دست نداد

الفت درباره شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس نیز تأکید کرد: شفافیت در همه جای دنیا لحاظ می‌شود و انتظار می‌رفت در ایران نیز این شفافیت لحاظ شود اما متأسفانه قانون انتخابات ما هنوز نقص دارد.

وی با بیان اینکه این نقص باید رفع شود، ادامه داد: متأسفانه در مجلس دهم که مجلسی فشل بود، این شفافیت دست نداد که امیدواریم در مجلس آینده این شفافیت رخ دهد و هم درآرای نمایندگان و هم در تبلیغات شفافیت ایجاد شود.

الفت با تأکید بر اینکه شفافیت برای هر نظام و دستگاهی واجب است، خاطرنشان کرد: البته یکسری مسائل گفته شده که منع قانونی دارد اما اگر شفافیت ایجاد شود مردم می‌توانند به راحتی کاندیدای خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم از فساد دوری کنیم باید شفافیت وجود داشته باشد این در حالیست که در حال حاضر ۹۵ درصد شفافیت وجود ندارد و علت بسیاری از تخلفات و بی قانونی‌ها عدم شفافیت است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان درباره مشارکت احزاب در انتخابات، گفت: اولویت اول احزاب مشارکت عمومی است بنابراین باید کاری کنیم که فضای انتخاباتی را طوری آماده کنیم که مردم رغبت به حضور در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دومین اولویت احزاب معرفی کاندیدای اصلح به مردم است، تصریح کرد: برخی از کاندیداها به علت عدم شناخت قانون وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که در حیطه وظایف یک نماینده نیست و همین موضوع باعث می‌شود دیدگاه مردم نسبت به نمایندگان و حضور در انتخابات کِدر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha