• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98112014313
  • خبرنگار : 50181

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای:

امیدوارم روزی شاهد اعزام نیروهای ماهر به کشورهای همسایه باشیم

امیدوارم روزی شاهد اعزام نیروهای ماهر به کشورهای همسایه باشیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امیدوارم روزی برسد که شاهد اعزام نیروهای ماهر و توانمند به کشورهای همسایه باشیم.

علی اوسط هاشمی در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه که امروز (۲۰ بهمن) انجام شد، با بیان اینکه مهارت می‌تواند پایه اشتغال پایدار کشور باشد، افزود: از سوی دیگر مهارت ضامن ارتقا کیفیت بخش تولید است.

وی ادامه داد: با هدف ارتقا مهارت در کشور برنامه‌های متعددی داریم که از مهمترین آنها می‌توان به توسعه کارگاه‌های مهارت محور، ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و... اشاره کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تمرکززدایی از امکانات در حوزه مهارت آموزی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید امکانات را به سمت استان‌هایی هدایت کنیم که ضعف مهارت دارند.

هاشمی با بیان اینکه حامی مدیران و فعالان بخش خصوصی که برای ارتقا مهارت تلاش می‌کنند نیز هستیم، گفت: با این روند امیدوارم روزی برسد که شاهد صادر کردن نیروهای توانمند و ماهر به کشورهای همسایه باشیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ظرفیت‌های قابل توجه مهارت آموزی در استان کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: در این استان به دلیل نرخ بالای بیکاری باید تمرکز بیشتری بر بحث مهارت آموزی داشته باشیم، زیرا مهارت پایه اشتغال است.

هاشمی با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند جهش در حوزه اشتغالزایی است، اظهار کرد: ما هم برنامه‌هایی برای ارتقا مهارت آموزی در کرمانشاه تعریف می‌کنیم که هم راستا با جهت‌گیری اقتصادی و توسعه‌ای استان باشد.

وی از اقدامات خوبی که برای رونق تولید و صنعت استان انجام شده نیز قدردانی کرد و یادآور شد: اینکه در یک سال نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه تولید استان سرمایه‌گذاری شده رقم قابل توجهی است.

 رشد 100 درصد پروژه‌های دهه فجر

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز از رشد حدود 100 درصدی اعتبار پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی شده در دهه فجر امسال استان نسبت به سال قبل خبر داد.

وی اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۱۶۲ پروژه  افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده که سرمایه‌گذاری آنها حدود ۱۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان است.

به گفته بازوند، بسیاری از این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در شرایط سخت اقتصادی کنونی قابل توجه است.

بازوند به سفر هفته پیش مدیران عامل تعدادی از بانکهای کشور به استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: در این سفر مقرر شد 3650 میلیارد تومان تسهیلات به 120 طرح و واحد تولیدی استان پرداخت شود.

امروز(20 بهمن) طرح توسعه کاشی بیستون و محورسازان زاگرس با سرمایه‌گذاری قریب 900 میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha