• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98112619075
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

انجام ۵۰۰ کیلومتر زیرساخت فیبرنوری در مریوان و سروآباد

انجام ۵۰۰ کیلومتر زیرساخت فیبرنوری در مریوان و سروآباد

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان از وجود حدود ۵۰۰ کیلومتر زیرساخت فیبرنوری، برای توسعه سرویس‌های مخابراتی در شهرستان‌های مریوان و سروآباد خبر داد.

آزاد حکمت امروز(۲۶بهمن) در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه توسعه و بهبود خدمات مخابراتی در مناطق مرزی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی داردآ اظهار کرد: مخابرات منطقه در همین راستا در ۲ شهرستان مریوان و سروآباد با سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است.

وی  ضمن اعلام تعداد ۱۴۲ هزار و ۸۳۵ مشترک همراه اول، در شهرستان های مریوان و سروآباد با ضریب نفوذ تجمیع شده ۷.۱۸۳ درصد، افزود: با هدف ارائه خدمات با کیفیت و در خور شهروندان در ۲ شهرستان یادشده تعداد ۷۱ سایت BTS نصب و راه اندازی شده است که تعداد ۸۴ سایت آن دارای تکنولوژی ۲G، ۳۹ سایت دارای تکنولوژی ۳G و تعداد ۵۶ سایت دیگر نیز مجهز به تکنولوژی ۴G هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، بهره مندی مشتریان از اینترنت پرسرعت در انجام کارهای ادارای به صورت غیر حضوری بر این بستر، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و توسعه همه جانبه در بخش های مختلف و ... را تشریح و بیان کرد: در راستای ایفای مسئولیت های کاری و پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان، زیرساخت های لازم در حوزه دیتا در شهرستان های مریوان و سروآباد ارتقاء و توسعه یافته اند؛ که در پی این مهم شرایط ارائه سرویس هایADSL،VDSL  و فن آوری FTTH برای شهروندان فراهم شده است.

حکمت با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ هزار و ۶۱۶ پورت ADSL منصوبه در شهرستان مریوان و تعداد چهار هزار و ۷۳۶ پورت ADSL منصوبه در شهرستان سروآباد ظرفیت سازی شده است، ذکر کرد: تاکنون تعداد ۱۴ هزار و ۵۷۳ پورت آن به شهروندان مریوانی و سه هزار و ۴۸۲ پورت آن به مشتریان شهرستان سروآباد واگذار شده است.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت درشهرستان مریوان ۷.۲۵ درصد و در شهرستان سروآباد ۴.۲۶ درصد می باشد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، در ادامه خدمات رسانی و ارائه سرویس های مخابراتی به مشتریان(کلان) G. را یادآور شد و عنوان کرد: ۱۶۳ مشترک .G در مریوان و تعداد ۷۰ مشترک .G در شهرستان سروآباد از مزایا و خدمات مخابراتی بهره می‌گیرند.

حکمت با بیان اینکه تعداد ۲۱۲ مشترکFTTH و ۳۱ مشترکVDSL در شهرستان مریوان از سرویس ها و فناوری های مخابرات استفاده می‌کنند، بیان کرد: شرایط واگذاری این خدمات در شهرستان سروآباد نیز فراهم شده است.

وی گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را نسبت به واگذاری سرویس ها و فناوری های مخابراتی به متقاضیان جدید اعلام می دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به خدمات و سرویس های حوزه تلفن ثابت در شهرستان های سروآباد و مریوان، عنوان کرد: همزمان با رشد تکنولوژی و فناوری های مخابراتی، تلفن ثابت به عنوان اولین محصول مخابراتی همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است که تعداد ۶۱ هزار و ۷۲۳ شماره منصوبه شهری و روستایی در شهرستان مریوان وجود دارد.

حکمت ذکر کرد: از تعداد شماره های منصوبه تعداد۴۹ هزار و ۹۹۸ شماره آن به مشتریان شهری، روستایی  SIP PHONEواگذار شده که با ضریب نفوذ ۷۴.۲۴ درصد مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۸هزار و ۹۵۳ شماره تلفن ثابت در شهرستان سروآباد دایر شده است،افزود: تعداد ۲ هزار و ۷۳۶ شماره آن به مشتریان شهری و ۱۱ هزار و ۵۶۱ شماره دیگر به مشتریان ساکن در روستاها با ضریب نفوذ ۵۴.۳۲ درصد واگذار و فعال است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، به تشریح توسعه و ارتقاء خدمات مخابراتی و زیرساخت های آن در روستاها پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۷۳ روستا در شهرستان سروآباد و تعداد ۱۴۴ روستا در شهرستان مریوان دارای ارتباط مخابراتی هستند. 

حکمت در پایان تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت مخابرات، در سروآباد را ۲۹ روستا و در شهرستان مریوان ۴۹ روستا اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha