به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ثبت آسان، تعابیری چون«پرسونال برندینگ» و«برند برتر حوزۀ فلان» را زیاد میشنوید. اغلب این تعابیر به طور خاص و در حوزۀ خاصی معنا پیدا میکنند و دارای یک تعریف عرفی و اجتماعی در حوزۀ کسبوکار هستند. ولی کمتر پیش میآید که در بین عموم از «برند» به عنوان یک مفهوم حقوقی صحبت به میان آید. ما در این بحث به سراغ همین رویکرد خواهیم رفت. قصد داریم تا به «برند» و «ثبت برند» به عنوان مفاهیم قانونی و حقوقی نگاهی بیاندازیم و ببینیم که چرا عدم ثبت برند میتواند به مهلکترین اشتباه یک کسب و کار تبدیل شود.
آیا ثبت برند همان برندینگ است؟
به هیچ وجه! هدف از اقداماتی که برای برندینگ انجام میگیرد جامعه و مخاطبان یک کسب و کار یا بهتر بگوییم یک نام تجاری است. به عنوان نمونه مجموعهی «آسان ثبت » که یک مجموعهی بزرگ متشکل از خدمات و سامانههای هوشمند ثبتی و حقوقی است با معرفی نام تجاری خود، بهبود ارتباط و جلب اعتماد مشتریان و اقداماتی دیگر سعی میکند برند خود را ارتقا دهد و به اصطلاح برندینگ کند. هدف از برندینگ آسان ثبت جامعه و مخاطبانش است.
از طرف دیگر، مخاطب «ثبت برند» تنها سازمان ثبت اسناد و مراجع قانونی هستند. به عبارتی شرکتها اقدام به «ثبت برند» میکنند تا بتوانند در برابر کسانی که قصد دارند از اعتبار و شهرت نام تجاری آنها سوءاستفاده کنند به طور قانونی از خود دفاع کنند.
پس اگر تا به حال تنها دغدغهی شما برندینگ بوده و هنوز اقدام به ثبت برندتان نکردید، بدانید که یک شخص حقیقی یا حقوقی میتوان برندتان را به نام خودش ثبت کند و تمام زحمت شما را بر باد دهد. حتی آن شخص پس از ثبت برندتان (که حالا دیگر برند او شده!) میتواند شما را مورد پیگرد قانونی قرار دهد و درِ کسب و کارتان را تخته کند!
مراحل ثبت برند
متناسب با روشی که برای ثبت برند انتخاب میکنید میتوانید مراحل مختلفی را طی کنید. ولی به طور کلی دو روش برای ثبت برند وجود دارد:
- روش سخت و مقرونبهصرفه
- روش آسان و مقرونبهصرفه
روش اول به این صورت است که خودتان به طور مستقیم به سامانههای مراجع دولتی مراجعه کنید و بقیۀ مراحل را انجام دهید. ولی وقتی میتوانم روش سادهتر که وقت بسیار کمتری از شما خواهد گرفت و هزینهی آن هم بسیار مقرونبهصرفه است را برایتان توضیح دهم، چرا این کار را نکنم؟! پس با روش دوم همراه باشید.
روش دوم برای ثبت برند تجاری
مراحل ثبت برند در این روش بسیار کوتاه است: به صفحۀ سامانه هوشمند ثبت برندِ آسان ثبت مراجعه کنید.
از این کوتاهتر هم امکانپذیر است: با شماره ۴۳۴۹۸ تماس بگیرید!
مدارک لازم جهت ثبت برند چیست؟
اگر از هزینه ثبت برند در سامانه هوشمند آسان ثبت شگفتزده شدهاید و قصد دارید تا برند خودتان را در این سامانه ثبت کنید، حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که چه مدارکی برای ثبت برند نیاز است. در ادامه به شما خواهیم گفت.
برندها میتوانند برای «شخصیت حقوقی» و یا یک «شخصیت حقیقی» ثبت شوند. برندی که به نام یک شخصیت حقوقی ثبت شده متعلق به یک شرکت یا سازمان است و برندی که برای یک شخصیت حقیقی ثبت میشود متعلق به یک شخص است. البته برندها میتوانند به نام چند شخصیت حقیقی، چند شخصیت حقوقی و یا ترکیبی از این دو ثبت شوند.

برای هردو حالت حقیقی و حقوقی مدارک مورد نیاز را توضیح خواهیم داد. دقت داشته باشید که نیاز است تا اسکن مدارک زیر را در سامانه هوشمند ثبت برند آسان ثبت آپلود کنید:
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی
- کپی شناسنامه
- کپی کارت ملی
- کپی مجوز فعالیت شامل جواز تأسیس، پروانهی بهرهبرداری، پروانهی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.
- لازم به ذکر است در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و کپی کارت بازرگانی خود را نیز در سایت قرار دهید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقوقی
- کپی شناسنامه
- کپی کارت ملی
- کپی روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت (نباید بیش از دو سال از آخرین تغییرات شرکت گذشته باشد.)
- کپی مجوز فعالیت شامل جواز تأسیس، پروانهی بهرهبرداری، پروانهی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی
- لازم به ذکر است در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و کپی کارت بازرگانی خود را نیز در سایت قرار دهید.
فراموش نکنید تا با عدم ثبت برند، کسبوکارتان را که سالها برای آن هزینه کردهاید به خطر نیندازید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات