• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98112820537
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان، خبرداد:

 رشد بیش از ۵۰۰۰ درصدی خدمات اینترنت پر سرعت در روستاهای کردستان

 رشد بیش از ۵۰۰۰ درصدی خدمات اینترنت پر سرعت در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در روستاها، گفت: خدمات اینترنت پر سرعت در روستاهای استان کردستان رشد ۵ هزار و ۳۷۸ درصدی داشته است.

آزاد حکمت امروز(۲۸بهمن) در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح پروژه های مخابراتی استان طی شش سال اخیر، اظهار کرد: با سرمایه گذاری ۱۹۱ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال اعتبار، خدمات مخابراتی و ارتباطی در سه حوزه دیتا، ارتباطات سیار و تلفن ثابت از لحاظ کیفی و کمی توسعه و ارتقاء یافته‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات و ارائه محصولات مخابراتی در روستاهای استان یکی از استراتژی های دارای اولویت و اجرا شده توسط مخابرات منطقه است، افزود: با محقق شدن برنامه هایی در خصوص عدالت اجتماعی و بهره گیری یکسان مشتریان از بسترهای مخابراتی، تعداد روستاهای تحت پوشش ADSL در شش سال اخیر از نه روستا به ۴۹۳ روستا افزایش یافته است که این آمار رشد پنج هزار و ۳۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به تعداد ۵۲ هزار و ۵۷۴ پورت ADSL منصوبه در سال ۹۲ و افزایش قابل توجه آن به ۱۶۲هزار و ۲۳۹ پورت در استان، بیان کرد: این رقم بیانگر رشد ۲۰۹ درصدی توسعه این حوزه بوده که هم اکنون تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۶ پورت آن به متقاضیان واگذار شده است.

حکمت به تلاش همکاران ساعی منطقه کردستان با هدف اجرایی کردن پروژه‌ها و اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت های مخابراتی اشاره و عنوان کرد: این مهم شرایط واگذاری و بهره مندی تعداد ۲۴۲ مشترک از سرویس VDSL را با رشد ۱۰۰ درصدی در چند سال اخیر فراهم کرده است.

وی ضمن یادآوری و تشریح مزایای فناوری نوین FTTH,FTTX و فراهم شدن زیرساخت های لازم (دیتا) برای استفاده مشتریان، گفت: برخی از نقاط شهری و روستایی استان با رشدی معادل ۱۰۰ درصد به این فناوری مجهز شده اند که بهره مندی تعداد دو هزار و ۱۲۷ مشترک موید این امر است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ذکر کرد: تعداد ۸۴ کافوی نوری استان طی شش سال اخیر به ۲۱۳ کافوی نوری افزایش یافته است که می توان به رشد ۱۵۴ درصدی آن اشاره کرد.

حکمت گسترش دامنه فعالیت مخابرات برای افزایش کانال های ارتباطی استان را در این مدت، یکی دیگر از دستاوردهای مهم منطقه برشمرد و اعلام کرد: نصب و راه اندازی ۵۴ (STM۶۴) در استان، رشد پنج هزار و ۳۰۰ درصدی شاخص های عملکردی این بخش را نشان می‌دهد.

وی همچنین به ارتقاء و افزایش ظرفیت پهنای باند استان در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ تنها چهار (STM۱) در استان وجود داشت که هم اکنون این آمار با رشد ۲ هزار و ۱۷۵ درصدی به ۹۱ (STM۱) رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، در ادامه توسعه خدمات حوزه ارتباطات سیار و ارتقاء سطح کیفی و کمی آن را عنوان کرد و گفت: با وجود دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۷۴ مشترک تلفن همراه در سطح استان با ضریب نفوذ ۱۲۲ درصد شاهد رشد ۸۵ درصدی این حوزه نسبت به سال ۹۲ هستیم.

حکمت با اعلام اینکه ۴۷۷ سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است، بیان کرد: برای توسعه، ارتقاء و راه اندازی این سایت ها موفق شده‌ایم تعداد ۴۰۵ سایت BTS را به تکنولوژی G۴ (نسل چهارم) تلفن همراه با رشد ۱۰۰ درصدی ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به توسعه شبکه ارتباطات سیار در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۳۸ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه اول هستند که این آمار نسبت به چند سال اخیر رشد ۳۳ درصدی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ذکر کرد: با اشاره به اینکه ارائه خدمات به روز و نوین مخابراتی در تمام حوزه‌ها با هدف جلب رضایت و اعتماد مشتریان، کاهش شکاف دیجیتالی و ... یکی از وظایف اصلی شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی است، عنوان کرد: این مجموعه تلاش می کند تا با بکارگیری امکانات، پتانسیل ها، ظرفیت های موجود و استفاده از تجهیزات مخابراتی با برند داخلی نسبت به این مهم گام بردارد.

وی با اشاره به انجام کارهای زیرساختی برای ارائه سرویس SIP PHONE به عنوان جدیدترین محصول مخابراتی در حوزه تلفن ثابت مبتنی بر بستر دیتا، بیان کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۷۳۵ مشترک SIP PHONE در استان از مزایای آن بهره مند هستند که از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

حکمت تعداد مراکز تلفن شهری استان را ۴۶ مورد بیان کرد و از رشد ۲۴ درصدی آن نسبت به شش سال اخیر خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha