• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99013017832
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) خبر داد:

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان چهارمحال‌وبختیاری

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان چهارمحال‌وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال‌وبختیاری گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی از طریق مرکز تهیه و در این ایام در اختیار نیازمندان استان قرار گرفت.

علی‌محمد اکبری ۳۰ فروردین‌ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی مقام معظم رهبری در برهه‌های مختلف همواره مایه خیر و برکات زیادی بوده است، اظهار کرد: طرح مواسات مومنانه در راستای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا ویروس و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که در صورت نیاز این طرح ادامه پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) استان ادامه داد: از ابتدای آغاز این طرح در چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک توسط پایگاه‌های بسیج جمع‌آوری شده است، همچنین ۲۰ درصد حقوق کارکنان سپاه نیز برای کمک به نیازمندان به مدت ۳ ماه به صورت داوطلبانه اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث و بحران‌ها در چهارمحال و بختیاری از سال‌های قبل تشکیل شده بود، افزود: امروز این قرارگاه برای جلوگیری از موازی‌کاری در خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا ویروس و نیازمندان کمک‌های جمع‌آوری شده را به صورت یکپارچه در بین نیازمندان توزیع می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه شناسایی افراد آسیب‌دیده و نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کمک‌ها به صورت مردمی انجام می‌شود و یک شماره حساب به همین منظور اعلام شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) توضیح داد: با پیگیری‌های انجام شده ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی از طریق مرکز تهیه و در این ایام در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی بیان کرد: مردم سخاوتمند چهارمحال و بختیاری در سیل خوزستان حدود ۷ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به مردم این منطقه کمک کردند، همچنین با کمک‌های جمع‌آوری شده از مردم استان ۱۸۰ خانه برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب احداث شد.

ثبت‌نام ۳۰ هزار نفر از اصناف چهارمحال و بختیاری در سامانه سلامت وزارت بهداشت

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند در چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه آغاز شد، اظهار کرد: ۱۲۱ تیم تخصصی ۲ نفره دانشگاه علوم‌پزشکی بر روند اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار صنوف کم‌خطر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: از این تعداد ۳۰ هزار صنف در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند، افراد باقی‌مانده تا پنجم اردیبهشت‌ماه فرصت دارند ثبت‌نام خود را کامل کنند.

جزایری در ادامه با بیان اینکه روزانه حدود ۳ هزار لیتر آب ژاول در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این ماده برای گندزدایی و ضدعفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با اشاره به بازگشت جمعی از هم‌استانی‌ها از کشور کویت، توضیح داد: در پرواز اول ۶۳ مسافر و در پرواز دوم ۱۱۸ مسافر با پرواز کویت از فرودگاه اصفهان وارد استان شده‌اند از این افراد تست کرونا انجام شده است، این افراد باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانند، اسامی این افراد به فرمانداران اعلام شده است.

آمادگی برای تأمین مرغ و گوشت برای بسته‌های معیشتی

ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: واحدهای تولیدی دامداری و مرغداری استان آمادگی دارند در صورت نیاز مرغ و گوشت مورد نیاز برای بسته‌های معیشتی را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود مرغ و گوشت مورد نیاز با حداقل قیمت عرضه شود و میزان تولید نیز افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha