• پنجشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99030804190
  • خبرنگار : 50165

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بررسی شد؛

تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان زنجان

تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی استان باید افزایش یابد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۷ خرداد) در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به آغاز به کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  امیدواریم نمایندگان مجلس نیز همراهی لازم را با دولت داشته باشند و نسبت به پیشبرد برنامه‌ها با مدیران ملی و استانی همدلی کنند که برای این امر نیاز است بین مدیران و نمایندگان، اتحاد و وحدت وجود داشته باشد؛ چرا که نتیجه تحقق این امر مهم باعث توسعه همه جانبه استان می‌شود.

این مسئول با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان، ادامه داد: اجرای پروژه‌های عمرانی در استان باید سریع‌تر شود؛ همچنین باید روند فرآیند اتمام بیمارستان ولیعصر (عج) هر چه زودتر عملیاتی شده و روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال باید به مسائل اجتماعی و بهداشت و درمان بیشتر توجه شود، افزود: در استان زنجان بیماری کرونا کنترل شد و وضعیت نسبت به خیلی از استان‌ها خوب است ولی باید مردم همچنان الزمات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حقیقی تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان برای بیماران کرونایی اشغال شده است ولی باید بستری‌ها به کمترین حد خود برسد.

استاندار زنجان بر تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان تاکید کرد و یادآور شد: باید اعتبارات تخصیص‌ یافته به این بخش مورد توجه قرار گیرد و باید پروژه‌های نیمه‌تمام بخش بهداشت و درمان باید به نتیجه برسد و تحقق این مهم هم  نیاز به اعتبارات خاصی دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اهمیت اهرم‌های کمک‌کننده بودجه در استان، عنوان کرد: باید اهرم‌های کمک‌کننده بودجه فعال شود و مدیران دستگاه‌ها بیش از پیش بر این مسئله توجه داشته و برای تحقق آن اقدام کنند.

حقیقی با بیان اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: کرونا تمام نشده و همچنان واگیر و ادامه دارد، به همین دلیل مردم باید مثل گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، اظهار کرد: در سال جهش تولید ۶۵ طرح جهش تولید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال  شده بود که از این تعداد ۲۵ طرح در استان اجرا می‌شود.

رامین میرزایی ادامه داد: از این تعداد طرح ۱۲ پروژه مربوط به بخش صنعت و معدن، چهار پروژه کشاورزی، یک پروژه دانش‌بنیان، هفت پروژه گردشگری و یک پروژه هم در بخش زیرساخت‌ها است و در کل ۲۱ پروژه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و چهار پروژه از محل سرمای‌گذاری دولتی خواهد بود.

وی افزود: در سال‌جاری بیش از ۸ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها در بخش گاز به شرکت گاز استان تخصیص داده شده است.

میرزایی تصریح کرد: در این میان ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای سرمای‌گذاری این پروژها اختصاص یافته و ۲.۴ میلیارد تومان هم اعتبارات استانی است و در مجموع با اجرای این ۲۵ پروژه جهش تولید برای بیش از ۶۷۴۲ نفر در استان زنجان اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی کوچک و متوسط تعطیل شده در استان به چرخه تولید وارد شد، یادآور شد: برای سال‌جاری هم طبق برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی تعطیل، وارد چرخه تولید می‌شود و با توسعه سرمایه‌گذاری در استان اقتصاد استان هم متحول می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته صد درصد از ۲۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سرمایه‌ای استان زنجان تخصیص یافته است و مدیران دستگاه‌های مختلف باید منابع مالی خود را مدیریت کرده و توجه خاصی به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha