• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99031308167
  • منبع : نمایندگی زنجان

در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد؛

ارائه تخفیف ۸۰ درصدی برای صدور مجوز استقرار واحدهای تولیدی

ارائه تخفیف ۸۰ درصدی برای صدور مجوز استقرار واحدهای تولیدی

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: تخفیف ۸۰ درصدی برای صدور مجوز و عوارض استقرار واحدهای تولیدی در حریم شهری زنجان ارائه می‌شود.

استاندار زنجان ظهر امروز (۱۳ خرداد) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به وقایع ۱۴ و ۱۵ خردادماه، اظهار کرد: در مراسم رحلت امام خمینی (ره) میلیون‌ها نفر شرکت کردند که نشان از عمق ارادت مردم به امام راحل دارد و در ۱۵ خردادماه نیز مردم برای حفظ جان ایشان، جان خود را فدا کردند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ۱۶ سال رهبری امت و هدایت جریان‎های انقلابی را به عهده گرفتند و سرانجام انقلاب را به پیروزی رساندند، گفت: ایشان پس از انقلاب نیز در مقابل همه قدرت‌های استکباری دنیا ایستادند و در ۸ سال جنگ تحمیلی دفاع جانانه در مقابل دشمنان را به نمایش گذاشتند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه اکنون جانشین برحق ایشان در مقابل تمام هجمه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که سردمداران استکبار در قضیه کرونا عاجز ماندند و وحشیانه‌ترین اقدام را در انظار عمومی با شهروند خود انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در هنگام تشکیل نظام اسلامی، همه نهادها را با رای مردم استقرار بخشیدند و انقلاب را از همه گردنه‌های سخت با سلامت عبور داده و نهال انقلاب را به درخت تنومندی تبدیل کردند.

حقیقی با اشاره به اینکه از بین سه پروژه‌ اولویت‌دار که از دولت برای حل آن استمداد طلبیدیم یکی از آن‌ها به شهرداری مربوط می‌شود، عنوان کرد: شهرداری طلب ۱۵ میلیارد تومانی خود از واحد تولیدی را بخشیده و حتی تخفیف ۸۰ درصدی برای عوارض صدور مجوز استقرار واحدها در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: کمیته رصد اشتغال را ملزم می‌کنیم که استخدام نیروها در واحدهای تولیدی قابل بهره‌برداری با اولویت افراد بومی انجام شود. برگزاری جلسات این ستاد نشان می‌دهد که مجموعه مدیران می‌خواهند برای رونق اقتصادی به بخش خصوصی کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اواخر اسفندماه پارسال تصمیم داشتیم با حضور رئیس‌جمهور تعدادی از واحدهای تولیدی را افتتاح کنیم و در حال حاضر به علت شیوع کرونا این امکان فراهم نیست و احتمال دارد به شکل ویدئوکنفرانس این طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: صنایع استان زنجان در تولید لبنیات کشور همین‌طور صنایع نساجی سهم به‌سزایی در کشور دارند و برخی پروژه‌های قابل افتتاح توان تولیدات با ماشین‌آلات مدرن در سطح ملی را دارند و حتی یک واحد نساجی قابلیت اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد.

حبیب یگانه، شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: پس از اعلام شعار سال با عنوان جهش تولید لایحه‌ای را برای اعمال تخفیف‌های مناسب برای رونق تولید تنظیم کردیم. در خصوص احداث و درخواست مجوز در حریم شهر در کاربری‌های مربوطه نسبت به اعمال تخفیف‌های ۸۰ درصدی با رعایت ضوابط شهرسازی اقدام خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه مدیران عامل واحدهای تولیدی به بیان مشکلات و درخواست برای رفع موانع تولید پرداختند. به عنوان نمونه، مدیرعامل شرکت پگاه با بیان اینکه سال گذشته ۵.۵ میلون دلار صادرات کمرگی داشتند، تصریح کرد: با موافقت شهرداری و احداث انبار و قرنطینه محصولات توان تولید به ۱۵۰ تن می‌رسد و با این کار ۶۰ درصد محصولات تولیدی در کل کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت نخ و الیاف آپادانا نیز درخواست واگذاری زمین مجاور این واحد برای اجرای طرح توسعه و همین‌طور آسفالت شهرک صنعتی را داشت. همچنین شرکت اطلس‌چین نیز برنامه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید البسه جین را داشت که خواستار تخفیف‌های نظام مهندسی برای نظارت در احداث واحد تولیدی بود. شرکت مینو نیز مسائلی را در خصوص تهیه زمین در شهرک صنعتی خرم‌دره را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha