• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99032012073
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در ستایشِ صنعت هنر

در ستایشِ صنعت هنر

ایسنا/اصفهان یک هنرمند نقاش با بیان اینکه در اصفهان آن‌طور که باید و شاید به هنرمندان بومی اهمیت داده نمی‌شود، گفت: اغلب تصمیم‌گیرندگان اقتصادی اصفهان به چشم یک شهر صنعتی به آن نگاه می‌کنند درحالی‌که یک اثر هنری یا صنایع‌دستی می‌تواند نسبت به صنایع دیگر ارزآوری بیشتری برای اصفهان داشته باشد.  

حسین تحویلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر آموزش هنر نقاشی چه در مقطع کودک و چه در مقطع بزرگ‌سال، آن کیفیتی که باید داشته باشد را ندارد و به همین دلیل خیلی از افراد مستعد پس از ورود به کلاس‌های آموزشی، سرخورده می‌شوند، از این هنر فاصله می‌گیرند و هیچ‌گاه استعدادشان شکوفا نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی فکر می‌کنم خاصیت خاک اصفهان این است که در آن به هنرمند بومی به شکل شایسته اهمیت نمی‌دهند حال‌آنکه اگر هنرمندی هم‌سطح همان فرد در استان دیگری زندگی کند، برای او اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند.

این هنرمند که سابقۀ برگزاری نمایشگاه‌هایی در کشور روسیه، دوبی و کره جنوبی را نیز داشته تصریح کرد: البته شاید علت این بی‌توجهی کثرت تعداد هنرمندان اصفهان هم باشد؛ واضح است که هر چراغی در چهلچراغ گم می‌شود.

تحویلیان با اشاره به اینکه توجه به هنر می‌تواند حلاّل مشکلات اقتصادی اصفهان باشد، گفت: اغلب تصمیم‌گیرندگان اقتصادی اصفهان به این شهر به چشم یک شهر صنعتی نگاه می‌کنند درحالی‌که یک تابلو یا یک اثر هنری و صنایع‌دستی آن می‌تواند نسبت به سایر صنایع ارزآوری بیشتری برای  شهر داشته باشد.  

وی دربارۀ حمایت مسئولان از هنر خاطرنشان کرد: بعضی ارگان‌ها نه‌تنها حمایت نمی‌کنند بلکه گاهی مزاحمت هم ایجاد می‌کنند و به همین خاطر اگر هیچ کاری برای ما هنرمندان  نکنند بهتر است. اگر نهادهایی مثل شهرداری که امکان حضور و نمایش آثار را برای هنرمند فراهم می‌کنند این رویه را تقویت کنند و صداوسیمای اصفهان نیز آنتن را در اختیار هنرمندان استانی قرار بدهد اوضاع کمی روبه‌راه‌تر خواهد شد.

این هنرمند در خصوص نمایشگاه خود که به‌تازگی با ۳۵ اثر در عمارت هنرمند برپاشده توضیح داد: اصفهان، برای ما اصفهانی‌ها، خیلی درونی است و از آنجا که اکثر نقاشی‌های نمایشگاهم، بخش‌های کشف نشدۀ شهر را در تلفیق با یک حس شخصی به تصویر می‌کشند، تصمیم گرفتم نام «طعم اصفهان» را برای آن انتخاب کنم.

نمایشگاه «طعم اصفهان» تا ۲۵ خردادماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، میزبان دوستداران اصفهان و هنر نقاشی  است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha