• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99032516141
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد؛

شناسایی ۱۳۰ اندیس سنگ‌های قیمتی در اصفهان

شناسایی ۱۳۰ اندیس سنگ‌های قیمتی در اصفهان

ایسنا/اصفهان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۳۰ اندیس سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان، گفت: به دنبال ثبت برندینگ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تغییر تعرفه صادرات، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز با معافیت گمرکی هستیم.

ایرج موفق امروز یکشنبه (۲۵ خرداد) در نشست معاون وزیر صمت با استاندار اصفهان با اشاره به رونمایی نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در این شهر، اظهار کرد: ۱۳۰ اندیس سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان اصفهان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ حجم صادرات استان ۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار بود، افزود: سال گذشته بیش از ۱۳۷ کیلوگرم طلا و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به ارزش ۵ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار از اصفهان صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به مصوبه سازمان توسعه تجارت جهت تشکیل میزهای تخصصی صادرات، اظهار کرد: استان اصفهان همپای تهران ۱۰ میز تخصصی برای توسعه صادرات دارد، همچنین با توجه به ظرفیت بالای این استان میز تخصصی طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی در اصفهان تشکیل شده است.

وی با اشاره به گردش مالی ۲۳ میلیارد دلاری سنگ‌های قیمتی در دنیا، گفت: با توجه به اندیس، ذخایر و ظرفیتی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان باید با اکتشاف، ذخایر قطعی را شناسایی و کارگاه‌هایی طراحی کنیم تا با جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ثروت و ارزش افزوده کنیم.

موفق با اشاره به دغدغه اشتغال در کشور، اظهار کرد: طی یک سال گذشته فعالیت هایی در راستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان آغاز شد، از سوی دیگر به دلیل اینکه صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بدون پروتکل تجاری است به دنبال ثبت برندینگ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تغییر تعرفه صادرات، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز با معافیت گمرکی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ از استان اصفهان ۱۲۵۵ قلم کالا به ۹۷ کشور دنیا صادر شد، تصریح کرد: به دنبال جهشی در صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستیم.

مصرف بیش از ۲ میلیارد دلار سنگ نیمه گران بها در کشور

به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در این نشست نیز با بیان اینکه در کشور سنگ گران بها نداریم و تمام آنها نیمه گران بها است، تاکید کرد: بنابراین ورود راف های گرانبها به کشور بسیار مهم است و از سوی دیگر باید تکنولوژی و علم و دانش تراش این سنگ‌ها را به دست آوریم.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه مصرف سالانه کشور از سنگ‌های نیمه گران بها بیش از ۲ میلیارد دلار است، گفت این میزان نیز به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود و برای رفع این مشکل باید چالش های پیرامون واردات و تعرفه گمرکی این سنگ ها از سوی وزارت صمت مرتفع شود و اگر چنین نشود در این عرضه موفق نخواهیم بود.

ایجاد اشتغال با راه اندازی بازارچه سنگ های قیمت در اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی این بازارچه، اظهار کرد: به طور قطع این بازارچه در آینده موجب ایجاد اشتغال بالایی در کشور خواهد شد.

هوشنگ شیشه بران، تاکید کرد: این بازارچه زمانی موفق خواهد شد که دادوستد سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در همان محل انجام شود در غیر این صورت این کار به تجربه ای ناموفق تبدیل خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: ورود سازمان استاندارد در زمینه تشخیص سنگ های اصل از غیر اصل، ورود ماشین آلات، آموزش و تربیت تکنسین های مختصص می تواند به موفقیت این بازارچه کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha