• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040403332
  • خبرنگار : 50102

طهرانچی خبر داد:

شرکت ۲۴ هزار استاد دانشگاه آزاد در طرح تفسیر قرآن مجازی

شرکت ۲۴ هزار استاد دانشگاه آزاد در طرح تفسیر قرآن مجازی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز طرح یک دور تفسیر قرآن مجازی اساتید همزمان با دهه کرامت از شرکت ۲۴ هزار استاد دانشگاه آزاد در این طرح خبر داد.

محمد مهدی طهرانچی، صبح امروز، چهارم تیرماه، در جشن روخوانی قرآن مدارس سما که در در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در جمع دانش آموزان این مدارس اظهار کرد: در میان میلیون‌ها میلیون کتاب که در جهان ما مورد استفاده قرار می گیرند، تنها یک کتاب بوده که مصنف آن حضرت باری تعالی است؛ وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت در مقابل این کتاب به عنوان معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص) آشنایی، تعقل و تدبر خواهد بود.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید از ابتدا نونهالان و دانش‌آموزان این سرزمین را با قرآن آشنا کند و باعث شود تا در هر کلاس که جلوتر می‌روند، علم دانش‌آموزان و سپس دانشجویان ما نسبت به این کتاب بیشتر شود چرا که راه هدایت از مسیر این کتاب و قرآن‌های ناطق (ائمه اطهار) می‌گذرد؛ بنابراین زحماتی که همکاران ما در مجموعه سما خصوصاً در شهر مشهد به دوش می‌کشند، بسیار ارزشمند است. 

طهرانچی بیان کرد: یک سال از افتتاح دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی در همین مکان مبارک می‌گذرد و ما امروز شاهد رشد شکوفه‌های این درخت تازه کاشته شده هستیم. ۱۵ هزار دانش‌آموز درطرح ۱۴۵۴ مشارکت داشته و امیدواریم با پیوستن بیشتر به این طرح در شبکه قرآن شاهد بارورترشدن آن باشیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دانشگاه‌ها و مدارس در شرایط امروز از حضور دانشجویان و دانش‌آموزان خالی شده اما اساتید و مربیان ما کار آموزش را تعطیل نکرده‌اند؛ خصوصاً در این دبیرخانه و این ۱۵ هزار دانش‌آموزی که تحت آموزش قرآن کریم قرار داشته‌اند. امید داریم تا نتیجه این فعالیت‌ها در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کشوری شود و تمامی شرکت کنندگان در بستر فضای مجازی تحت آموزش قرار گیرند.

وی افزود: مربیان به روش‌های آموزش نوین مسلط خواهند شد و ما در تلاش هستیم تا به زودی شاهد جشن گرفتن هزار حافظ از میان دانش آموزان مدارس حافظ سما باشیم؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد در کنار این فعالیت، فعالیت بسیار مناسبی را در دانشگاه تدارک دیدند تا اساتید نیز یک دوره با تفسیر روان قرآن کریم آشنا شوند. این طرح را نیز امروز به یمن دهه مبارک کرامت و این مکان شریف آزاد خواهیم کرد؛ ۲۴ هزار استاد دانشگاه ازاد اسلامی در این طرح یک دور تفسیر را در بستر فضای مجازی طی خواهند کرد.   

طهرانچی اظهار کرد: ما باید تربیت قرآنی داشته باشیم تا به مدرسه قرآنی و دانشگاه قرآنی دست پیدا کنیم؛ دانشگاه و مدرسه‌ای که مدل‌های تربیتش را از کتاب حضرت حق برداشت کند. قرآن بر ما نعمت بزرگ خداوند است و نباشد که در روز قیامت با مهجور گذاشتن آن جز دسته‌ای قرار بگیریم که پیامبر گرامی اسلام (ص) از آنها گلایه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha