• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99041511381
  • منبع : سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد

لزوم جذب اعتبارات 46 میلیاردی آذربایجان شرقی تا پایان سال مالی

لزوم جذب اعتبارات 46 میلیاردی آذربایجان شرقی تا پایان سال مالی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات سال ۹۹ حدود ۴۶ میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که تا پایان سال مالی باید جذب و توزیع شود.

داود بهبودی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال 99 که به شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات تبصره 19 در استان مبلغ قابل توجه و بهره‌مندی از آن منوط به عقد قرارداد مشارکت با بخش خصوصی است.

وی افزود: این اعتبارات برای فعالسازی و حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری، در حال بهره برداری، نیمه تمام، خاتمه یافته و حتی جدید در جهت واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی اختصاص می یابد.

وی افزود: از محل اعتبارات سال 99 حدود 46 میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که در شورای برنامه ریزی باید تصویب و توزیع شود؛ البته از محل این اعتبارات دولت حداکثر 30 درصد از منابع یک طرح را پشتیبانی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در عین حال خاطرنشان کرد: اعتباری در حدود 200 تا 250 میلیارد تومان به شکل اهرمی با این منابع در استان قابل مدیریت است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از این اعتبارات و عقد قرارداد فقط تا پایان سال مالی مهلت وجود دارد؛ بنابراین دستگاه‌های اجرایی هر چه سریع‌تر باید طرح‌های مشمول این آیین نامه را شناسایی کرده و با لحاظ حداکثر 30 درصد تعهد دولت و 70 درصد آورده بخش خصوصی شرایط لازم برای عقد قرارداد طرح‌ها را فراهم کنند.

بهبودی تشریح کرد: اگر بتوانیم با این 46 میلیارد تومان نزدیک به 200 پروژه را از سمت دولتی به سمت بخش خصوصی هدایت و توجیه پذیر کنیم گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال و رونق و جهش تولید برداشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گزارش عملکرد سال 1398 و برنامه‌های سال 1399 کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، گزارش طرح «ارائه راهبرد عملی برای توسعه اشتغال روستائی 65 روستای منتخب» و گزارش طرح محرومیت زدائی بسیج سازندگی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha