• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99042417994
  • خبرنگار : 50165

با قطع شدن سهمیه ۱۶ نانوایی شدت گرفت؛

تنور داغ تخلف نانوایان در زنجان

تنور داغ تخلف نانوایان در زنجان

ایسنا/زنجان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: تاکنون سهمیه ۱۶ واحد نانوایی پس از دو بار اخطار در استان قطع شده است.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از اعلام نرخ جدید قیمت نان در استان زنجان، سهمیه ۱۶ واحد نانوایی به دلیل تخلف قطع شده؛ به طوری که از خردادماه امسال که شاهد اصلاح قیمت نان در استان زنجان بودیم، تاکنون ۱۹۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌ها انجام شده است.

این مسئول با اشاره به پرونده‌های تشکیل ‌شده در این رابطه، ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته ۱۵۰ مورد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که از این تعداد ۱۲۰ مورد در شهرستان زنجان و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بود و تاکنون سهمیه ۱۶ واحد نانوایی پس از دو بار اخطار در استان قطع شده است.

وی با اشاره به دلایل قطع سهمیه نانوایی‌ها، افزود: رعایت نکردن قیمت‌های اعلام شده و کم‌فروشی، مهم‌ترین تخلفات این واحدها بوده که منجر به قطع سهمیه آرد آنان شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: همکاری مردم در زمینه گزارش تخلفات نانوایی‌ها، مهم‌ترین ابزار بازرسان در برخورد قانونی و کاهش تخلفات بوده و جریمه نقدی، حذف سهمیه آرد و پلمب واحد صنفی از ابزارهای در دسترس برای برخورد با نانوایان متخلف است.

مسلمی یادآور شد: متاسفانه میزان بروز تخلفات در نانوایی‌ها بالا است و این امر لزوم برخورد جدی با متخلفان را ضروری می‌کند. کم کردن از وزن چانه خمیر به مثابه کم‌فروشی و مغایر با آموزه‌های دینی است، از همین رو برخورد جدی با متخلفان این حوزه انجام می‌شود و برای کاهش تخلفات از شهروندان درخواست داریم با گزارش تخلفات به شماره تلفن ۱۲۴، بازرسان را در شناسایی و برخورد با متخلفان همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha