• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-147661

نظام دفاعی ما محصول موفقیت‌های دانشگاهی است

نظام دفاعی ما محصول موفقیت‌های دانشگاهی است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظام دفاعی ما محصول موفقیت‌های دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر سید سعیدرضا عاملی رنانی، امروز به مناسبت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: تجربه‌ای که من برای تحصیل در دانشگاه تهران و همچنین آمریکا، ایرلند و انگلستان به دست آوردم، این است که اگر بخواهیم مرجع و منبعی برای توسعه و پیشرفت کشور ذکر کنیم،  قطعا بنیان اصلی آن، حکمت دانشگاهی و حکمت الهی است.

وی افزود: در بازدید از ستاد نانو، فردی گفت پیشرفت نانو در کشور محصول دوران تحریم است و به ظرفیتی رسیده که امروز بیش از 10 هزار مقاله در رابطه با این موضوع نوشته شده است. این مورد سهم قابل توجهی در تولید علم دارد.

عاملی با اشاره به اینکه در دل بدترین شرایط می‌توان بهترین شرایط را برای خود ترسیم کرد، گفت: اتفاقی که برای پهپاد آمریکا رخ داد یک غرور ملی در ایران به همراه داشت و در شرایطی اتفاق افتاد که هیچ کس جرات نمی‌کند نسبت به آمریکا تعرضی داشته باشد و وقتی پهپاد آن‌ها وارد جغرافیای ما ‌شد با آن ظرفیت و توان ملی که محصول علم ایران است توانستیم آن را نابود کنیم. باید گفت نظام بازدارنده دفاعی ما محصول موفقیت‌های دانشگاهی است و در نظام دفاعی به پشتوانه نظام دانشگاهی توفیقاتی حاصل شده که برای کشور بسیار ارزشمند است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی از غیر حقوقی‌ترین و نامشروع‌ترین اقدامات بین المللی، تحریم است که هیچ مشروعیت حقوقی ندارد و باعث می‌شود که دو اتفاق کاهش ارزش پول ملی و تولید ناخالص ملی رخ دهد و منجر به رشد منفی در کشور ‌شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت علمی کشور، هیچ بن‌بستی وجود ندارد و می‌توانیم ظرفیت‌های جدیدی در دانشگا‌ه‌ها ایجاد کنیم تا پاسخگوی تمامی بن‌بست‌ها و چالش‌ها باشد.


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha