• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-150351

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد:

احداث پارکینگ طبقاتی فرودگاه با گنجایش ۱۳۵۰ خودرو در دستور کار قرار دارد

احداث پارکینگ طبقاتی فرودگاه با گنجایش ۱۳۵۰ خودرو در دستور کار قرار دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: احداث پارکینگ طبقاتی در ۴ طبقه با متراژ ۳۶ هزار متر مربع گنجایش ۱۳۵۰ خودرو در دستور کار قرار دارد که نقش مهمی در حوزه فرودگاه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، علی همتی امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: اداره کل فرودگاه استان با دو فرودگاه فعال مشهد و سبزوار خدمات پروازی در استان ارائه می‌دهد. در سال ۹۷ مشهد 60 هزار و 335 پرواز انجام داد و ۸ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۴۶ مسافر را در مسیرهای داخلی و خارجی جابه‌جا کرد. 

وی با بیان اینکه فرودگاه مشهد با متوسط ۱۶۵ پرواز و جابه‌جایی ۲۵ هزار مسافر در شبانه‌روز، یکی از مبادی مهم استان و شرق کشور است، عنوان کرد: در شبانه‌روز ۴۰ هزار نفر تردد در مسیر فرودگاه انجام می‌شود. تا ۲۹۰ پرواز در پیک مسافرت‌ها مانند شهات امام رضا(ع) را نیز داشتیم که ظرفیت فرودگاه جوابگو بوده است. در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۸ آمار جابه‌جایی مشابه ۹۷ است که روند کاهشی را به دلیل مسائل اقتصادی در این دو سال شاهد هستیم. 

همتی گفت: در فرودگاه مشهد کارهای توسعه‌ای در حال انجام است. مهم‌ترین اقدامات بهسازی و طراحی مبلمان داخلی ترمینال داخلی فرودگاه بوده که زیباترین و بزرگ‌ترین ترمینال داخلی در سطح کشور است. فرودگاه مشهد رتبه دوم را بعد مهرآباد در سطح کشور دارد. طرح‌های توسعه‌ای محوطه‌سازی و بهسازی فضای جلوی ترمینال‌های داخلی در حال انجام است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بیان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی در ۴ طبقه با متراژ ۳۶ هزار متر مربع گنجایش ۱۳۵۰ خودرو در دستور کار قرار دارد که نقش مهمی در حوزه فرودگاه خواهد داشت. بهسازی ترمینال خارجی فرودگاه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اهم مشکلات در حوزه فرودگاه احصای زمین در راستای احداث باند سوم فرودگاه بوده که باید با موافقت آستان قدس صورت گیردف تصریح کرد: این موضوع نقش مهمی در مسیر پروازی دارد که هواپیماها از سطح شهر تردد کمتری خواهند داشت و تردد از کنار شهر کنترل می‌شود. 

همتی افزود: بخشی از مسیر فرودگاه به بزرگراه شهید کلانتری ایمن نبوده و گلوگاه خطری است که باید برای آن برنامه‌ریزی شده و هماهنگی صورت گیرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha