• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: orumiyeh-44121
  • خبرنگار : 50136

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

۷میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند

۷میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار یعقوب سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد باتاکید براینکه راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار کرد: بستری که میتواند ایثارگری و مجاهدتهای شهدا را به نسلی که دفاع مقدس را ندیده تشریح و تبیین کند جز راهیان نور نیست.

وی بااشاره به تقدیم ۱۲هزار شهید بومی و ۲۴۰۰۰شهید مهاجر از آذربایجان غربی،ضمن گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت افزود: شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت سند افتخار ایثار هستند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان در طول ۴۰‌سال با حیله های مختلف خود بدنبال مخدوش کردن اندیشه امام هستند گفت: تا زمانی که تفکر امام (ره) بین مردم و جوانان پویا است انقلاب پایدار و استوار خواهد ماند‌.

وی بااشاره به اینکه جامعه هدف راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند و سالانه استقبال پرشورتری نسبت به قبل ازاین برنامه می شود تصریح کرد: علی رغم موانع و کمبودها از جهت کمی و کیفی در شمالغرب شاهد حرکت پرشور راهیان نور هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج باتاکید بر اینکه قله رفیع تاریخ انقلاب دفاع مقدس است افزود: ویژگی های عاشورا از جمله شهادت، میل به فدا شدن، مجذوب ولایت بودن، مبارزه استکبارستیزی در بین رزمندگان انقلاب بروز و ظهور کرد و میتوان گفت که دفاع مقدس امتداد عاشورا و راهیان نور در ادامه مسیر کربلا جریان دارد.

وی بااشاره به امار بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی راهیان نور طی سال گذشته خاطر نشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۷میلیون نفر از یادمان های راهیان نور بازدید کردند که بیش از ۳میلیون نفر آنها مربوط به مناطق عملیاتی شمالغرب بوده که ازاین تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آذربایجان غربی بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برنامه های راهیان نور را باید با نیازهای امروز تطابق دهیم، تامین ایمنی کاروان راهیان نور را در صدر برنامه های عنوان کرد و افزود: ۵۸ هزار مدیر کاروان در راستای تامین ایمنی کاروانها آموزش دیده اند.

وی بااشاره به بازدید زائرین خارجی از مناطق عملیاتی راهیان نور تصریح کرد: سال ۹۷و اواخر سال ۹۸، دو هزار و ۱۸۰ نفر زائر غیر ایرانی در این تور معنوی شرکت کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج باتاکید براینکه شهدا درمسیر  همدلی هم افزایی و وحدت در حرکت بودند اظهار کرد: امروزه در شرایط سخت حفظ وحدت نیاز اساسی کشور است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha