• جمعه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91835

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان

اجرای طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان به طور جدی در دستور قرار گرفته است .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسین جعفری در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که اجرای موفقیت‌آمیز طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان، نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است، اظهار کرد: افزایش 15 تا 20 هکتاری کشت گیاهان دارویی در استان طی سال‌های اخیر به هیچ عنوان با ظرفیت‌های موجود متناسب نیست و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در چند حوزه در استان وجود دارد، موجب می‌شود که یک کار پایه‌ای و اساسی در حوزه گیاهان دارویی شروع کرده و عملیاتی کنیم .


این مسئول ادامه داد: حضور اساتید و محققان صاحب‌نظر در حوزه گیاهان دارویی، تنوع گونه‌های گیاهی و رویش حدود 70 گونه گیاه دارویی در استان زنجان از جمله مزیت‌های توسعه کشت این گیاهان در استان به‌شمار می‌رود و جالب آن‌که این گونه‌ها، قابلیت تجاری‌سازی دارند؛ در واقع ظرفیت‌های موجود، زمینه را برای ایجاد یک کلکسیون غنی از گیاهان دارویی در استان فراهم می‌کند .


وی با اشاره به این‌که وجود حدود 130 هزار هکتار اراضی حفاظت شده و دست‌نخورده در شهرستان ماه‌نشان، مزیت بزرگی برای کشت گیاهان دارویی در استان به‌شمار می‌رود، افزود: هم‌اکنون در زمینه طرح توسعه 500 هکتاری گیاهان دارویی در استان، مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و شروع و پیشبرد موفقیت‌آمیز طرح، نیازمند کارهای ترویجی و حمایت‌های اعتباری است .


جعفری با بیان این‌که فراهم‌ کردن بازار مناسب برای گیاهان دارویی تولیدی باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در حوزه بازرگانی می‌توان با تشکیل تشکل‌هایی، زنجیره تولید تا فرآوری و بازار را مدیریت کرد و به تولیدکننده از نظر وجود بازار فروش اطمینان داد . علاوه بر این، بسیاری از عرصه‌های طبیعی استان قابلیت بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارند و امکان واگذاری این اراضی از طریق منابع‌طبیعی به متقاضیان وجود دارد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha