• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 96111911289
  • منبع : بوشهر

نارضایتی اهالی آبدان بوشهر از نبود نمایندگی ثبت احوال

نارضایتی اهالی آبدان بوشهر از نبود نمایندگی ثبت احوال

ایسنا/بوشهر نبود نمایندگی ثبت احوال در بخش آبدان جهت گرفتن کارت ملی و شناسنامه این روزها به دغدغه جدی مردم این بخش تبدیل شده است به گونه‌ای که ناچار هستند فاصله 45 کیلومتری تا 60 کیلومتری بخش آبدان تا مرکز شهرستان‌های دیر و کنگان را با هزاران مشکل برای اخذ آن بپیمایند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بخش آبدان با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان دیر در استان بوشهر قرار دارد که شغل بیشتر مردم این بخش کشاورزی و دامپروری است به گونه‌ای که یکی از مهمترین بخش‌های استان بوشهر کشاورزی و تولید گوجه فرنگی خارج از فصل محسوب می‌شود.


چند سالی است که در تقسیمات جغرافیایی از طرف وزارت کشور، از تبدیل این منطقه به بخش می‌گذرد ولی مردم این بخش تاکنون در حسرت داشتن حداقل یک نمایندگی دستگاه‌های اداری قرار دارند و با وجود درخواست‌های مختلف از طرف نمایندگان ادوار مختلف مردم این بخش در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان  و وعده‌هایی داده شده، اقدامی در این خصوص مشاهده نمی‌کنند. البته به دنبال همه پیگیری‌های انجام شده شعبه‌ای از ثبت احوال در مرکز بخشداری آبدان مستقر شده ولی هفته‌ای یک بار مامور ثبت احوال مراجعه می‌کند و هیچ گونه کار ثبتی در حوزه دریافت کارت ملی انجام نمی‌دهد.


 نبود نمایندگی ثبت احوال در بخش آبدان جهت گرفتن کارت ملی و شناسنامه این روزها به دغدغه جدی مردم این بخش تبدیل شده است به گونه‌ای که ناچار هستند فاصله 45 کیلومتری تا 60 کیلومتری بخش آبدان تا مرکز شهرستان‌های دیر و کنگان را با هزاران مشکل برای اخذ آن بپیمایند.


آسیه تاجیک، یکی از شهروندان آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بخش آبدان اظهار کرد: چند روزی است که به مرکز شهرستان دیر برای ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه می‌کنم ولی تاکنون موفق نشده‌ام که نیاز است مسئولان ثبت احوال فکری به حال مردم بخش آبدان کنند. رفت و آمد به فاصله ۴۵ کیلومتر تا مرکز شهرستان کلی وقت ما را می‌گیرد و تنها یک جا در مرکز شهرستان دیر وجود دارد که کار نام‌نویسی را انجام می‌دهد که مردم بخش و حتی شهرستان دیر ناراضی هستند.


دیگر شهروند آبدانی با اشاره به این که بخش آبدان نیازمند نمایندگی ثبت احوال است، افزود: مردم بخش آبدان قادر به رفتن به مرکز شهرستان نیستند و مسئولان ثبت احوال استان باید فکری به حال ما کنند.


زینب احمدی، دیگر شهروند آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: چند روزی است که اداره پست شهرستان "دیر" جوابگوی مردم شهر دیر نیست چه برسد به این که بخواهد به مردم بخش آبدان خدمات ارائه دهد. ما ناچار شدیم به اداره پست کنگان جهت گرفتن کارت ملی مراجعه کنیم.


دیگر شهروند آبدانی هم ضمن گلایه شدید از مسوولان تصریح کرد: اگر آبدان بخش شده چرا نمایندگی اداره‌ها در این بخش مستقر نمی‌شود تا در چنین مواردی بر مردم سختی ایجاد نشود.


روح‌الله سهولی ادامه داد: مجبور شدیم جهت انجام کارهای اداری خود و ثبت نام برای کارت ملی به کنگان برویم و در کنار هزاران اتفاق خواسته یا ناخواسته، ضمن اتلاف وقت برای ما هزینه‌بر است.


وی از مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خواست تا به صورت ویژه قضیه نمایندگی ثبت احوال را در آبدان پیگیری کند تا این مشکل که می‌تواند سبب گرفتاری‌های وسیع برای مردم شود را حل کند.


با وجود استقرار پست بانک در این بخش که به دلایلی از جمله نداشتن تجهیزات مناسب برای ثبت‌نام کارت ملی، اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد، 1819 خانواری که در قالب 6827 نفر در بخش آبدان زندگی می‌کنند و به دلیل داشتن یک کشاورزی فعال، فرصت چندانی برای مراجعه به مرکز شهرستان‌های دیر و کنگان ندارند، این روزها شدیدا مستاصل شده و ضرورت استقرار کامل نمایندگی ثبت احوال را خواستار هستند.


بخش آبدان در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان قرار گرفته و با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر در مسیر اصلی جاده بوشهر - بندر عباس قرار گرفته است. شغل اصلی مردم بخش آبدان کشاورزی و دامپروری است.


در فصل زمستان از ابتدای ماه آذرماه تا فروردین، اهالی این منطقه به برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل مشغول هستند. در فصل برداشت گوجه فرنگی قریب به 4000 نفر از اقصی نقاط کشور جهت کار در مزارع کشاورزی و فصل برداشت وارد منطقه آبدان می‌شوند.

 چندین سال از بخش شدن آبدان می‌گذرد اما متاسفانه مسولان استان توجه ویژه‌ای به بخش آبدان ندارند، اما یکی از مهمترین مشکل در این فصل و روزهای دیگه مساله مهم بهداشت و درمان است که مردم بخش مشکل فراوانی دارند.


یکی از شهروندان بخش آبدان بیان کرد: با توجه به اینکه آبدان حدود ده سال از بخش شدن آن میگذرد چرا مسولان به فکر مردم این منطقه نیستند.


اسماعیل عارفی نیا بیان کرد:مردم چشم انتطار یک آمبولانس هستند.


دیگر شهروند آبدانی با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت شهید جواد حاجیانی بخش آبدان فاقد دکتر متخصص است و این مشکلاتی برای مردم به دنبال داشته است.


اسماعیل سهولی ادامه داد: مردم این منطقه راضی هستند هفته ای دوبار پزشکان متخصص به این مرکز بیایند و ما باید روزانه یا هفته‌ای سه بار به شهرستان کنگان یا استان فارس مراجعه کنیم واین کلی وقت ما را می‌گیرد.


دیگر شهروند آبدانی ضمن گلایه شدید از مسولان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: مرکز درمانی آبدان فاقد آمبولانس است و اکثر مردم ناچارند با ماشین شخصی خود مریضشون رابه کنگان یا مرکز استان ببرند.


حسین درویشی تصریح کرد: فقط یک آمبولانس است که مربوط به اورژانس جاده ای است که خدمات دهی به مرکز درمانی را انجام می‌دهد و بیشتر اوقات حوادث جاده ای را به بیمارستان منتقل می‌کند واین مشکلات فراوانی برای مردم به دنبال داشته است.


ابراهیم سهولی دیگر شهروند بخش آبدان نیز اظهار امیدواری کرد با شبانه روز کردن درمانگاه بخش آبدان بخشی از مشکلات حل می‌شود و از مسولان خواست ضمن شبانه روز کردن داروخانه و همچنین شبانه روز کردن مرکز درمانی و اضافه کردن پزشک و بهیار مزد با مردم این منطقه همکاری کنند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دیر ضمن تایید این خبر و با بیان اینکه مردم بخش آبدان مشکلات فراوانی دارند، اظهار کرد: گام های خوبی جهت استقرار نمایندگی ادارات در بخش آبدان برداشته است.


مسعود تنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: پیگیر استقرار نمایندگی اداره‌ها در بخش هستیم. فرماندار شهرستان دیر تلاش‌های خوبی انجام داده است. قول‌هایی هم گرفته شده و انتظار داریم هرچه زودتر نمایندگی ثبت احوال و کمیته امداد که موافقت آن از استان دریافت شده استقرار یابد.


وی افزود: نمایندگی آموزش و پرورش در دستور کار فرماندار شهرستان دیر هست و تلاش می‌کنیم تا سال جدید استقرار نمایندگی اداره‌ها که حق مردم بخش است را به سرانجام برسانیم تا انشالله مردم بخش ناچار نباشند فاصله ۴۵ کیلومتری تا مرکز شهرستان را طی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha