• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97081406945
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرگردانی بیماران بنابی در صف‌های طولانی دریافت نوبت حضوری از درمانگاه

بیماران بنابی

ایسنا/آذربایجان شرقی در روزگاری که دنیا همه امور خود را به‌صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌دهد و وقت و سلامت جسمی و روحی انسان‌ها ارزش دارد، بیماران در بناب برای مراجعه به درمانگاه باید ساعت‌ها وقت خود را تلف کرده و در کنار تحمل درد و رنج ناشی از بیماری، صف‌های طولانی را برای گرفتن نوبت حضوری! تحمل کرده و سپس صف مشابهی را برای مراجعه به پزشک سپری کند.

به گزارش ایسنا، هرکس که بیماری در خانه داشته باشد، باید پیش از طلوع آفتاب راهی درمانگاه شهر شود تا در صف‌های طویل مردم پس از پشت سر گذاشتن سه مرحله برای اخذ نوبت شاید بتواند نوبت ویزیت یک پزشک متخصص را بگیرد. 

 با توجه به هزینه‌های پایین و تعرفه‌ کم درمانگاه‌های دولتی مردم تمایل به مراجعه به درمانگاه دولتی دارند و بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این مراکز درمانی اقشار ضعیف جامعه هستند، اما معضل نوبت‌دهی حضوری در درمانگاه‌ها سبب نارضایتی مردم شده به‌ طوری‌که افراد برای دریافت نوبت از ساعت 6 صبح باید در صف‌های طولانی منتظر بمانند. 

یکی از بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه بناب در گفت‌وگو با ایسنا، می‌افزاید: نمی‌دانیم درد بیماری را تحمل کنیم یا رنج انتظار را! دغدغه‌ ما ایستادن در صف‌های طولانی و ساعت‌ها انتظار برای دریافت نوبت از پزشک معالج است و این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن سیستم نوبت‌دهی، مردم دیگر نباید دغدغه‌ای برای گرفتن ویزیت پزشک داشته باشند. 

این پیرمرد که از شهرهای همجوار مراجعه کرده است، می‌افزاید: هدف از ایجاد سیستم نوبت‌دهی اینترنتی این هست که بیماران که از مسیرهای دور و نزدیک به این کلینیک مراجعه می‌کنند بتوانند از خدمات نوبت‌دهی و ویزیت همان روز استفاده کنند و نیازی به مراجعه دوباره به این مرکز نداشته باشند و هزینه ها هم کاهش یابد. 

مراجعه‌کننده دیگری می‌گوید: درمانگاه شیخ‌الرئیس از حدود یک ماه پیش نوبت‌دهی اینترنتی را بسته و مردم رو علاف کرده، خدمات بهداشت و سلامت شهر ما به جای پیشرفت هر روز پسرفت کرده است. 

شهروند دیگری می‌گوید: قبلاً از طریق تلفن همراه می‌توانستیم به راحتی نوبت بگیریم و از زمان حضور پزشکان مختلف هم آگاه بشیم اما الان باید با حضور در درمانگاه بپرسیم که فلان پزشک کدام روز حضور دارد و یک بار هم موقع حضورش در درمانگاه از ساعت ۵ صبح در محل حضور داشته باشیم که این کار برایمان به خصوص در این روزهای سرد زحمت و هزینه دارد. 

شهروند دیگری هم با اشاره به بیسوادی خود گفت: هم‌اکنون دیگر عصر ارتباطات است مردم با کمک به همدیگر از طریق تلفن همراه می‌توانند نوبت بگیرند اگه کسی هم  بلد نیست به کافی نت ها مراجعه می‌کنند یا از دیگری کمک می‌گیرد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب، در تشریح این خبر به ایسنا، می‌گوید: این قطع ارتباط هیچ ربطی به مرکز بهداشت ندارد و از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعمال شده است. 

سید«جلال حسینی» می‌افزاید: دانشگاه علوم پزشکی قطع سیستم نوبت‌دهی را به‌صورت کتبی به ما اعلام کرده و مردم برای دریافت نوبت باید حضوری مراجعه کنند و برای نوبت‌دهی اینترنتی باید از دانشگاه درخواست مجدد فعال‌سازی کرده باشیم. 

فرماندار بناب نیز در این‌باره به ایسنا می‌گوید: برای حل این مشکل شبکه بهداشت باید تدابیر لازم برای راحتی نوبت‌گیری حضوری مردم را داشته باشند. 

«امین رفیعی» اظهار می‌کند: این مشکل به‌علت بروزرسانی سیستم بوده است و مربوط به شهرستان‌های دیگر هم می‌شود. 

وی ادامه می‌دهد: پیگیر مشکل پیش آمده هستم و با بروزرسانی جدید، سیستم نوبت‌دهی اینترنتی دوباره راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی درمانگاه شیخ‌الرئیس بناب بعد از مدت‌ها از چهارم شهریور 1397 را اندازی شده و حالا چندین روز که قطع شد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.