• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98071713118
  • منبع : بوشهر

بهره ‎برداری از ۴ طرح بندری در بوشهر

بهره ‎برداری از ۴ طرح بندری در بوشهر

ایسنا/بوشهر در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار بوشهر، عملیات اجرایی و بهره برداری از چهار طرح بندری در بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده روز چهارشنبه در این آیین گفت: نیروگاه گازی برق ۴,۵ مگاواتی تعاونی کاربران با قابلیت توسعه به ۸.۵ مگاوات با ۱.۵ میلیون یور سرمایه‌گذاری ارزی و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی در تجهیزات داخلی از جمله طرح هایی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: عمده هدف اجرای این طرح تامین برق مورد نیاز بندر و کمک به پایداری آن است که امکان خرید آن از طریق دیماند جدید امکان پذیر نبوده است.

ارجمندزاده ادامه داد: این نیروگاه همچنین می تواند در صورت کمبود برق در بوشهر تولید مازاد خود را به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عرضه کند.

وی اضافه کرد: لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری و احداث دایک سنگی استحصال دومین طرحی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این پروژه ظرف مدت ۱۵ ماه و با ۸۴ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

ارجمندزاده ادامه داد: در این پروژه عملیات لایروبی حوضچه بندر به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی اسکله شمع و عرشه بندر محمدعامری نیز به طول ۹۰ متر در این بندر آغاز شده که برآورد زمان اجرای آن ۱۸ ماه و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ارجمندزاده یادآور شد: طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر احداث مستحدثات، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پس کرانه است که در دو فاز ۹۰ متری اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان نیز ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ارجمندزاده یادآور شد: طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر جهت تامین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین احداث مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرا آن در سه فاز پیش بینی شده است.

گفتنی است، بندر عامری در چهار کیلومتری جنوب شهر دلوار شهرستان تنگستان واقع شده و بندر بوالخیر نیز ۲۷ کیلومتر شمال دلوار قرار دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha