ابراهیم رفیعی در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با شورای اولیا و مربیان، اظهار کرد: شورای انجمن اولیا و مربیان به جهت نوع مدیریتی که در امور مدارس وجود دارد، از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است.
این مسئول ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت با نگاه تکبعدی و تکساختی اداره نمیشود. هم تربیت خود دانشآموزان، ارکان مختلفی دارد و هم کارکنان و متولیان امر تعلیم و تربیت تنوع فکری و تنوع نگاهی دارند که ضرورت دارد یک هماهنگی و همفکری در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: پدر و مادر و مربیان مدرسه، دو گروهی هستند که نسبت به دانشآموزان فوقالعاده دلسوز هستند و خیر و صلاح او را میخواهند؛ لذا باید یک همفهمی و اشتراک لفظی در موضوعات داشته باشند که انجمن اولیا و مربیان وظیفه دارد این کار را انجام دهد.
رفیعی با اشاره به ضرورت ایجاد شرایط و مقدمات برای تربیت دانشآموزان، تصریح کرد: در سطح مدرسه یا سطوح بالاتر، ضروری است همفکری لازم درخصوص این که "چگونه در مدارس دست به دست هم دهیم تا دانشآموزان را خوب تربیت کنیم؟" وجود داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به ضرورت حضور نماینده اولیا در جلسات شورای آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: در این شوراها که نهادهای قانونی و سیاستگذاران کلان در سطح آموزش و پرورش استان حضور دارند، نمایندگان اولیا با ارائه نظرات و دیدگاه های خود میتوانند در تصمیمگیریها مشارکت داشته باشند و آنچه ضروری است را طرح کنند تا پیگیریهای لازم صورت گیرد.
انتهای پیام
نظرات